הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן הכריז חרם דיפלומטי על המשחקים האולימפיים – אך סין חושפת אחרת
בייג'ינג פרסמה כי קיבלה כ-20 בקשות לוויזות דיפלומטיות מארה"ב, זאת על אף שהממשל האמריקני הודיע כי גורמים רשמיים לא יגיעו. הבית הלבן: "עמדתנו לא השתנתה"

ממשל ביידן הודיע אתמול (שני) כי דיפלומטים אמריקנים יגיעו לבייג'ינג על מנת לתמוך בספורטאים באולימפיאדת החורף, זאת על אף שבתחילת החודש ארצות הברית הכריזה על חרם דיפלומטי על המשחקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: איי.פי)

 

ההודעה של הממשל האמריקני הגיעה לאחר שמשרד החוץ הסיני אמר אתמול כי קיבל לפחות 18 בקשות לאשרות דיפלומטיות מארצות הברית, ועל פי דיווח בעיתון סיני, 40 בקשות נוספות עשויות להתקבל לפני פתיחת אולימפיאדת החורף ב-4 בפברואר. הממשלה הסינית גיחכה על הצעד, וטענה שהחרם של הנשיא ביידן הוא "פארסה".

בעקבות הפרסום בסין, מחלקת המדינה והמועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמרו כי לא חל שינוי בחרם הדיפלומטי של ממשל ביידן. "אנחנו מתכוונים לספק שירותי אבטחה קונסולריים ודיפלומטיים כדי להבטיח שהספורטאים, המאמנים והצוות שלנו מאובטחים ובעלי גישה לשירותי האזרח האמריקני שאנחנו מספקים לכל אזרחי ארצות הברית מעבר לים", נמסר בהצהרה.

"כל בקשה לוויזה תהיה עבור אותם אנשי ביטחון קונסולריים ודיפלומטיים. זה סטנדרטי שיש את האנשים האלה בשטח, ואנשי הצוות האלה אינם מהווים ייצוג רשמי או דיפלומטי במשחקים", הוסיפו. "העמדה שלנו שהכרזנו עליה בתחילת החודש נשארת עמדתנו והיא לא תשתנה: לא תהיה נציגות דיפלומטית או רשמית, בהתחשב ברצח העם המתמשך בסין ופשעים נגד האנושות בשינג'יאנג, וכן הפרות אחרות של זכויות אדם. כל טענה אחרת היא שקרית".

 

ג'ו ביידן ונשיא סין בפגישה ב-2012 (צילום: Getty Images)

 

כאמור, דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, אמר שהבקשות לוויזות דיפלומטיות מצד ארצות הברית מראות שהחרם של ביידן הוא "פארסה". "האמריקנים עשו פארסה שמטרתה מניפולציה פוליטית כאשר טען שהוא לא ישלח אף נציג דיפלומטי או רשמי לאולימפיאדת החורף בבייג'ינג", אמר הדובר.

"אנחנו שוב קוראים לאמריקנים לתרגל את הרוח האולימפית, להפסיק לעשות פוליטיזציה בספורט ולהפסיק להעיר הערות או פעולות נוספות שיפריעו או ישבשו את אולימפיאדת החורף בבייג'ינג", הוסיף.

כזכור, הבית הלבן הודיע בתחילת החודש על החרם הדיפלומטי, כאשר הדגיש כי ספורטאים אמריקנים ישתתפו במשחקים אף גורמים רשמיים לא יגיעו. "ממשל ביידן לא ישלח שום נציגות דיפלומטית או רשמית לאולימפיאדת החורף והמשחקים הפראלימפיים בבייג'ניג 2022 לאור רצח העם המתמשך והפשעים נגד האנושות שסין מבצעת בשינג'יאנג", אמרה אז מזכירת העיתונות ג'ן סאקי.

אחת האשמות העיקריות נגד סין היא ביצוע פשעים נגד האנושות נגד האויגורים – מיעוט טורקי שכ-80% ממנו מתגורר בשינג'יאנג, מחוז בצפון-מערב סין. ממשל ביידן, כמו גם הממשל הקודם תחת טראמפ, ומדינות מערביות נוספות, מתייחסות לדיכוי מצד הרפובליקה הקומוניסטית – אשר כולל בין היתר עיקור בכפייה, עבודות בכפייה והפרדת משפחות – כ"רצח עם".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE