הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש: האומיקרון מגביר את החסינות נגד זן הדלתא הקטלני
מדענים בדרום אפריקה פרסמו ממצאים ראשוניים, לפיהם הגרסה החדשה הלא רק פחות מסוכנת – אלא אף עשויה לנטרל את הדלתא ולהגביר את החסינות פי 4.4

הידבקות בגרסת האומיקרון יכולה להגביר את החסינות נגד זן הדלתא הקטלני יותר, כך על פי מחקר חדש של מדענים מדרום אפריקה – שם זוהה לראשונה הזן המתפשט בקצב מהיר ביותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האומיקרון עשוי לעזור בהגברת החסינות אל מול הדלתא (צילום: Shutterstock)

 

במחקר הקטן, מדענים במכון לחקר הבריאות של אפריקה בדרבן, מצאו שאנשים שנדבקו באומיקרון, במיוחד אלה שהתחסנו במלואם, פיתחו חסינות מוגברת לזן הדלתא, אשר על פי הממצאים עד כה הוא הרבה יותר מסוכן לאדם.

המחקר, שעדיין לא עבר ביקורת ממדענים אחרים, היה בהיקף קטן והוא כלל 15 אנשים שנדבקו באומיקרון, חלקם מחוסנים וחלקם לא. כך פורסם ב'בלומברג', שציין כי ששניים שהשתתפו במחקר לא נכללו בממצאים.

המחברים של המסמך, בראשם אלכס סיגל וחדיג'ה חאן, גילו שבעוד נטרול האומיקרון גדל פי 14 על פני 14 ימים לאחר שנדבקו, נרשמה גם עלייה פי 4.4 בחסינות נגד וריאנט הדלתא. "העלייה בנטרול וריאנט הדלתא אצל אנשים שנדבקו באומיקרון, עלולה לגרום לירידה ביכולת של זן הדלתא להדביק מחדש את אותם אנשים", כתבו המדענים.

הם הוסיפו כי הממצאים מראים "שהאומיקרון יכול לתפוס את מקומו של וריאנט הדלתא, מכיוון שהוא יכול לפתח חסינות שמנטרלת את הסבירות להדבקה חוזרת בדלתא". על פי סוכנות הידיעות רויטרס, הממצאים תלויים בשאלה האם אומיקרון פחות מעורר מחלה בגוף האדם בהשוואה לדלתא.

"אם כן, השכיחות למחלה קשה כתוצאה מהידבקות בקורונה תפחת, והזיהום עשוי להפוך לפחות משמעותי לאנשים ולחברה כולה", נכתב במחקר.

 

(צילום: Shutterstock)

 

סיגל פרסם לאחרונה מחקר אחר, בו גילה כי שתי מנות של חיסון פייזר, כמו גם הידבקות קודמת בקורונה, עשויים לספק הגנה חזקה מאוד מפני האומיקרון. "אם יתמזל מזלנו, האומיקרון גורם פחות למחלות, והחסינות הזו תעזור לנטרל את הדלתא החוצה", אמר סיגל, לפי 'בלומברג'.

על פי מחקר אחר מדרום אפריקה, ישנו סיכוי מופחת לאשפוז ולמחלות קשות אצל אנשים שנדבקו באומיקרון בהשוואה לדלתא, אם כי מחברי המחקר הציעו שחלק מזה נובע ככל הנראה, מחסינות גבוהה של האוכלוסייה.

הממצאים הללו מסמנים נקודת אור קטנה אל מול ההתפשטות המהירה של הזן החדש, אשר הביא לזינוק חד ביותר במספר המקרים ברחבי העולם, ובעקבותיו הגבלות חדשות וסגרים נוספים.

אך עדיין, וירוס הקורונה הוא קטלני, כאשר מחקר חדש הראה כי הנגיף יכול להתפשט ללב ולמוח של החולים ימים ספורים לאחר שנדבקו, ואף עשוי לשרוד בגוף במשך חודשים רבים.

מדענים במכוני הבריאות הלאומיים של ארצות הברית במרילנד, חקרו רקמות שנלקחו מ-44 אנשים שמתו במהלך השנה הראשונה למגפה לאחר שנדבקו בנגיף. הם גילו את הווירוס בחלקים שונים של הגוף, כולל הלב והמוח, שנשארו במשך 230 ימים לאחר הופעת התסמינים. כך על פי דיווח ב'בלומברג'.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE