הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המנתח הכללי של פלורידה: ממשל ביידן מונע באופן אקטיבי הפצת טיפולים חד שבטיים
ד"ר ג'וזף לדאפו אמר כי משרד הבריאות הפחית משמעותית את ההקצאה של הנוגדנים "ללא כל הודעה מוקדמת", ותקף כי הדבר גורם "למחסור מיידי ומסכן חיים באפשרויות הטיפול"

המנתח הכללי של פלורידה האשים את ממשל ביידן ב"מניעה אקטיבית" של הפצת טיפולי נוגדנים חד שבטיים נגד וירוס הקורונה, מה שגורם ל"מחסור מיידי ומסכן חיים באפשרויות הטיפול".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרד הבריאות הפחית משמעותית את ההפצה של נוגדנים חד שבטיים (צילום: Shutterstock)

 

במכתב לחאוויר בסרה, שר הבריאות ושירותי האנוש, ד"ר ג'וזף לדאפו טען כי המשרד הפחית את מספר הנוגדנים שהוקצו לפלורידה מוקדם יותר השנה, "ללא כל הודעה מוקדמת".

"ההשעיה הפתאומית של הפצת טיפולים על ידי נוגדנים חד שבטיים בפלורידה, מבטלת את היכולת של ספקי שירותי הבריאות להחליט על אפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבור המטופלים שלהם במדינה הזו", כתב. "הדבר בולט במיוחד לאור העובדה שהממשל הפדרלי אסר למעשה על מדינות לרכוש את הנוגדנים החד שבטיים, ולשרת ישירות את האוכלוסיות שלהן".

לדבריו של לדאפו, ההחלטה של משרד הבריאות הגיעה לאחר שהמושל רון דה-סנטיס הורה באוגוסט על הגדלת טיפולים עם נוגדנים חד שבטיים, כדי להילחם בגרסת הדלתא הקטלנית. עד אמצע ספטמבר, הטיפול ניתן לכמעט 100,000 אנשים, אך אז וושינגטון הכריזה על מה שהמנתח הכללי של פלורידה כינה "הפחתה דרמטית במספר הנוגדנים החד שבטיים שהוקצו" לפלורידה.

בשבוע שעבר, משרד הבריאות ושירותי האנוש הפסיק את ההפצה של טיפולים עלו שנעשו על ידי חברות Regeneron ו-Eli Lilly, בטענה שהם לא יעילים באותה מידה נגד וריאנט האומיקרון, שאחראי לזינוק חד במספר מקרי הקורונה בארצות הברית ובעולם כולו. מאוחר יותר, ביום רביעי, המשרד תיקן את הצו ואמר שהפסקת ההפצה תחול רק על מדינות או טריטוריות שבהן האומיקרון מהווה לפחות 80% מהמקרים המאומתים.

 

ד"ר ג'וזף לדאפו, המנתח הכללי של פלורידה (צילום: איי.פי)

 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן העריך כי האומיקרון מהווה 59% מכלל מקרי הקורונה בארצות הברית. עם זאת, הערכה זו עולה ל-78% באזורים שהגדיר המשרד, הכוללים את פלורידה, אלבמה, ג'ורג'יה, קנטקי, מיסיסיפי, צפון ודרום קרוליינה וטנסי.

נוגדן חד שבטי אחר בשם Sotrovimab, שהמיוצר על ידי GlaxoSmithKline, נמצא יעיל יותר נגד הווריאנט החדש, והוא כן ממשיך להיות מופץ על ידי הממשלה הפדרלית. אך לפי ד"ר לדאפו, הוא לא הוקצה לפלורידה על ידי הממשלה הפדרלית, מה שאילץ את ממשל דה-סנטיס לרכוש אספקה בעצמו.

"מחסור בהקצאה של טיפול מציל חיים זה על ידי הממשלה הפדרלית, ממשיכה לגרום למחסור מיידי נוסף, ומביא לסכנת חיים... מכיוון שגרסת האומיקרון מתפשטת ברחבי המדינה", כתב המנתח הכללי. "הסוכנויות הפדרליות שבשליטתך לא צריכות להגביל את הגישה של המדינה שלנו לכל טיפול זמין עבור הקורונה", הוסיף וטען: "הממשלה הפדרלית מונעת באופן אקטיבי הפצה יעילה של טיפולי נוגדנים חדש שבטיים בארצות הברית".

בסיום המכתב, לדאפו הצביע על הערות שהשמיע הנשיא ג'ו ביידן בפני איגוד המושלים הלאומי רק ביום שני, בהן הצהיר כי "אין פתרון פדרלי למשבר הקורונה".

"לכן, בתור מנתח כללי, אני מבקש ממך בכבוד לאפשר למדינות ולעוסקים בתחום הבריאות לספק אפשרויות טיפול שיועילו בצורה הטובה ביותר לקהילות שהם משרתים", סיכם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE