הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבטן נפוחה? הגזים מציקים? הנה 8 דרכים טבעיות שיעזרו להקל על התופעה
נפיחות וגזים הן שתי תופעות שהפכו בשנים האחרונות נפוצות בכל רחבי העולם, בקרב נשים וגברים כאחד. קיימים לא מעט טיפים בנושא, אך ריכזנו עבורכם כמה דרכים טבעיות ופשוטות לבטן רגועה יותר

התופעה של בטן נפוחה וגזים הינה תופעה לא נעימה כלל אשר יכולה פעמים רבות אף לפגוע בשגרת החיים ולעורר אי נוחות. החדשות הטובות הן שניתן להקהל על תסמיני התופעה די בקלות, באמצעות תזונה נכונה ומניעה של כמה מזונות ספציפים. הנה כל מה שחשוב שתדעו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפחיתו אכילה של  ירקות מצליבים

מדובר על כרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, צנון, ועוד. כולם מכילים רפינוז שהוא למעשה סוכר מורכב שקיים גם בקטניות ובדגנים מלאים. הוא מפורק בגוף על ידי חיידקי המעי באמצעות התססה וכתוצאה מכך נוצרים גזים. אם אתם סובלים מגזים, אכלו מצליבים בכמות מועטה בכל פעם, יחד עם זרעי שומר, זרעי אניס או זרעי קימל שסופחים את הגזים ועוזרים לעיכול הירקות. 

לטפל נכון בקטניות

גם הקטניות מכילות רפינוז, לכן פעמים רבות אכילתן גורמת לאי־נוחות במערכת העיכול, אבל אפשר לנטרל לא מעט מחוסר הנוחות הזה בעזרת טיפול נכון, במילים אחרות, הנביטו את הקטניות לפני האכילה. 

כמו כן, חשוב לדעת כי עדשים כתומות, אפונה ומאש הן קטניות קלות יותר לעיכול. בנוסף, כדאי להתרגל לאכילת קטניות בהדרגה. בהתחלה פעם בשבוע, אחר כך פעמיים וכך הלאה, עד שהן יהפכו לחלק מהתפריט היומי. 

עברו ללחם מחמצת

לחמים רבים מכילים כמות לא קטנה של שמרים. כאשר הם מגיעים למערכת העיכול הם מתחילים להתנפח ולגרום אי־נוחות. לכן מומלץ שתחליפו את לחם השמרים בלחם מחמצת איכותי.

צרכו פרוביוטיקה

פרוביוטיקה מכילה חיידקים ידידותיים אשר נותנים פייט לחיידקים מחוללי המחלות. יש כמוסות המכילות כמות עצומה של חיידקים טובים, אבל פעמים רבות המעי לא רגיל אליהם וזה עלול להוביל להיווצרות גזים. לכן, כאשר אתם לוקחים פרוביוטיקה, חשוב להתחיל במינון נמוך ובהדרגה. 

אל תשתו בזמן האוכל

כאשר אנו שותים בזמן האוכל אנו למעשה מפריעים לאנזימים לפרק את המזון כהלכה ובכך פוגעים בתהליך העיכול. 

הפחיתו צריכה של שיבולת השועל

מכילה כמות גבוהה של סיבים תזונתיים בריאים, אבל עודף שלהם במערכת העיכול מובילה לגזים. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE