הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזון על: כל היתרונות של גרגרי אמרנט
מפוצץ בחלבון, עוזר להפחית כולסטרול, עשיר בסידן, ועוד, הם רק חלק מהיתרונות הבריאותיים האדירים והחשובים הקיימים בתוך הגרגר הקטן והתמים למראה. כך תשלבו אותו בתפריט היומי שלכם

האמרנט הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות ונחשב למזון על. למעשה, הוא מוכר כבר שנים רבות לשבטים קדומים ברחבי העולם, והפרח שצומח ממנו מופק כצמח מרפא לשיכוך כאבים. גרגירי האמרנט הינם למעשה זרעים, מה שיכול להרתיע רבים. אך אל דאגה, ריכזנו כמה סיבות טובות לשלב אותם בתזונה:  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסייע להגנה מפני מחלות

גרגיריו עשירים בנוגדי חמצו וחומצה פנולית שהוכחו כבעלות יכולת הגנה מפני מחלות לב, מחלות כבד וסרטן. נוסף על כך הם מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים חיוניים, כמו מנגן, מגנזיום, ברזל, נחושת וסלניום.

הפחתת תהליכי דלקת

צריכת אמרנט נמצאה מורידה את רמת המדדים הדלקתיים בגוף וכמעכבת ייצור נוגדנים המעודדים תגובה אלרגית והיווצרות תהליכי דלקת בגוף.

עשיר בסידן

ב־100 גרם אמרנט יש 160 מ"ג סידן (מעל 10% מהקצובה היומית המומלצת), ויחד עם רכיבים נוספים הנמצאים בו ומהווים חלק מהעצמות שלנו, הוא יתרום לחיזוק מערכת השלד.

מוריד את רמת הכולסטרול הרע

צריכת אמרנט תורמת להפחתת רמות הכולסטרול הרע ולהעלאת רמות הכולסטרול הטוב, זאת הודות לסיבים התזונתיים, ולשמן הסקוואלן הקיימים בו.

עוזר לשמור על משקל תקין

צריכת אמרנט תורמת להפחתת הייצור של ההורמון גרלין שמגביר את תחושת הרעב. כמו כן, הסיבים התזונתיים המצויים בו תורמים לתחושת שובע למשך זמן רב.

מקור לחלבון מלא ואיכותי

באמרנט יש שפע חלבון וחומצות אמינו חיוניות לבניית חלבון מלא. בנוסף, החלבון של הזרעים הקטנים נספג בקלות ודומה באיכותו לחלבון מהחי. 

מעניק גיוון למי שנמנע מגלוטן

הזרעים הם נטולי גלוטן, לכן הם מתאימים עבור מי שנמנע מגלוטן, מכל סיבה שהיא. 

אז מה אפשר לעשות עם אמרנט?

להנביט: משרים את הגרגירים במים כ־8 שעות. מסננים ומשאירים במסננת יומיים עד ארבעה להיווצרות זנבות של נבטים, תוך שטיפה במים פעמיים ביום. מאחסנים בצנצנת סגורה במקרר ומוסיפים לסלט או לשייק.

לטחון לקמח: אפשר לטחון את האמרנט למרקם של קמח במטחנת תבלינים ולשלב אותו בפשטידות, בלחמים ועוד.

להסמיך תבשילים: לאמרנט יש יכולת הסמכה חזקה והוא מתבשל מהר מאוד, לכן מומלץ לשלב אותו בדייסות או בתבשילים. כ־8 דקות לפני סוף הבישול מוסיפים 1־3 כפות לתבשיל או לדייסה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE