הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-BBC מואשם באנטישמיות קשה: "היהודים הותקפו באוטובוס בקללות נאציות אך הערוץ דיווח שהם אלה אשר תקפו מוסלמים"
מתקפה אנטישמית קשה נגד בני נוער יהודים הפכה לפתע ל'פשע שנאה נגד מוסלמים' של היהודים עצמם.. ככה בערוץ BBC המואשם עתה על ידי ראשי הקהילה היהודית בממלכה המאוחדת בסיקור אנטי יהודי ואנטי-ישראלי
ה-BBC מואשם ב"טעות ענקית" בדיווח שלו על פיגוע שאירע בנובמבר כנגד בני נוער יהודים באוטובוס בלונדון, ועתה הערוץ השמאלני נקרא להתנצל על ידי ראשי הקהילה היהודית בבריטניה.
 
השידור הציבורי הבריטי היה אחד מכלי התקשורת הרבים שסיקרו את הפיגוע האנטישמי שאירע ברחוב אוקספורד ב-29 בנובמבר נגד קבוצת בני נוער יהודים שישבו באוטובוס כאשר קבוצת גברים החלה לירוק לעברם מבחוץ ולהצדיע בהצדעה נאצית תוך הטחת קללות מאיימות נגד בני הנוער.
 
אך כתב ה-BBC בלונדון, בעת שתיאר את הפיגוע, הזכיר כי ניתן לשמוע "כמה השמצות גזעניות על אנשים מוסלמים" מתוך האוטובוס שנשמעו כביכול מצד היהודים, ואמר שלא ברור אם זה שיחק תפקיד בתקרית.
 
וזאת למרות שהנתקפים היו יהודים ולא היו כל אמירות כלשהן נגד מוסלמים מצידם.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
ואכן על פי דו"ח עצמאי שהוזמן על ידי מועצת הסגנים של יהודי בריטניה, ה"השמצה" האנטי-מוסלמית אליה התכוון עיתונאי ה-BBC, הייתה למעשה קריאה לעזרה בעברית שנעשתה על ידי גבר יהודי באוטובוס, שתורגמה כ"תתקשר למישהו, זה דחוף".
 
ניתוח משפטי נפרד של הצילומים וניתוח לשוני-משפטי שהזמין הארגון אישרו אף הם כי לא הייתה השמצה נגד מוסלמים, וכי המתקפה היתה נגד יהודים - כך אמר הארגון בהודעה לעיתונות שפורסמה ביום חמישי.
 
התוצאות הניעו את המועצה להגיש תלונה רשמית ל-BBC, ולכנות את הדיווח שלה כדוגמה ל"עיתונות חסרת אחריות וחסרת עומק". נשיאת הארגון היהודי, מארי ואן דר זיל, כינתה את הדיווח של ה-BBC על האירועים כ"שגיאה עצומה" שעליה להתנצל בפומבי לגביה "לכל הפחות".
 
ואן דר זיל הטילה ספק בחוסר-הפניות של ה-BBC ואמרה כי הסיפור מעלה "שאלות רציניות לגבי הטיות עמוקות בתוך ה-BBC כלפי ישראלים וכלפי יהודים בכלל".
 
היא אמרה שזה ו"חששות מתמשכים" אחרים יועלו עם מנכ"ל התאגיד טים דייווי בשנה החדשה. עם זאת, ה-BBC אמר שהוא עומד ומתעקש על האובייקטיביות של הדיווח שלו על התקרית.
 
"היתה התייחסות קצרה ללשון הרע, שנלכדה בהקלטת וידאו, שנראה שהגיעה מהאוטובוס", אמר דובר BBC, כפי שצוטט בתקשורת הבריטית. לדבריו, ההתייחסות נכללה "כך שהתיאור המלא ביותר של האירוע דווח".
 
'הקמפיין נגד אנטישמיות' בבריטניה העלה חששות בנוגע לדו"ח, וכתב ל-BBC כדי "לדרוש הסברים" על מה שהוא כינה הסיקור "השערורייתי" של התקרית.
 
הקבוצה אמרה שהמשטרה החוקרת את התקיפה ו"לא מצאה ראיות" להשמצה כביכול מצד הקורבנות היהודיים.
 
המחלוקת באה לאחר שה-BBC דורג במקום השלישי ברשימת ה-TOP 10 של האנטישמיות העולמית הידועה לשמצה שח מרכז סיימון ויזנטל בארה"ב - אחרי איראן והארגון הערבי החמוש חמאס.
64% לא
36% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE