הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"טקסס שוב ניצחה את ביידן": ביהמ"ש חסם את חובת המסכות לילדים מעל גיל שנתיים
התובע הכללי הכריז בגאווה כי טקסס ניצחה את המנדט של הממשל האמריקני, ובהודעה לעיתונות אמר: "זו בחירה של ההורים, לא בחירה של ג'ו ביידן"

התובע הכללי של מדינת טקסס, קן פקסטון, הודיע ביום שישי על ניצחון בית המשפט כאשר שופט פדרלי חסם את הניסיון של ממשל ביידן להורות על חיסונים נגד הקורונה לעובדים בתוכנית Head Start, ולאלץ ילדים מעל גיל שנתיים לעטות מסכות בבית הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

"זהו ניצחון לילדי טקסס, ללא ספק", אמר פקסטון לרשת פוקס ניוז. "לדעתנו זו בחירה של ההורים, לא בחירה של ג'ו ביידן, אז תבענו אותם בטענה שאין לו סמכות, לא סטטוטורית או חוקתית, לעשות זאת".

בנובמבר, כזכור, משרד הבריאות ושירותי האנוש איים לבטל את המימון של תוכניות Head Start, אשר מסרבות לאכוף את מנדט החיסונים של הממשל האמריקני עבור העובדים והמתנדבים, וכן מתנגדות לחובת מסכות עבור ילדי גן.

משמעות ביטול המימון בטקסס, יכולה להביא להפסד של עד 842 מיליון דולר במענקים פדרליים – כך טען פקסטון כאשר הגיש את התביעה ב-10 בדצמבר, וכינה את המנדטים הממשלתיים "התרחבות חסרת תקדים" של הכוח הפדרלי.

ביום שישי, הסכים השופט ג'יימס 'וסלי' הנדריקס, מבית המשפט המחוזי בארה"ב, וקבע שמשרד הבריאות ושירותי האנוש לא יכול להטיל דרישה כזו, אלא אם כן הקונגרס ייתן להם את הסמכות הזו.

 

התובע הכללי קן פקסטון (צילום: Getty Images)

 

מושל טקסס, גרג אבוט, הריע להחלטת בית המשפט. "טקסס שוב ניצחה את ביידן", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "בית המשפט כותב: 'אין מחלוקת על כך שמשרד הבריאות לא יכול לפעול ללא אישור הקונגרס. זה יחול על כל הצווים של ביידן".

יש לציין כי פסק הדין שנקבע ביום שישי חל רק על טקסס – אך לתביעה דומה, שמטרתה לעצור את חובות החיסונים על 'האד סטארט' ברחבי הארץ, שהוגשה ב-21 בדצמבר לבית המשפט המחוזי של ארצות הברית על ידי לואיזיאנה, הצטרפו 25 מדינות אחרות ברחבי ארצות הברית.

"כמו כל הניסיונות הלא חוקיים האחרים שלו לכפות החלטות רפואיות על אמריקנים, הפקודות הקיצוניות של ביידן לחייב ילדים מגיל שנתיים לעטות מסכות ולחסן מורים בכוח בקהילות שלנו, יעלו בפרנסה שלהם ויפגעו בהתפתחות הילד", אמר התובע הכללי של לואיזיאנה, ג'ף לנדרי, בהצרה ביום שלישי. "אם הדבר אכן יחוקק, הסמכויות של ביידן יגרמו לקיצוץ המימון, התוכניות והטיפול בילדים ומשפחות עובדות, אמהות חד הוריות וקשישים המגדלים נכדים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE