הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך מתח נפשי משפיע על בריאות השיניים
רבים לא יודעים זו, אך לחץ ומתח יכולים להשפיע באופן משמעותי גם על בריאות השיניים שלנו. אז איך זה עובד ולמה? והכי חשוב, כיצד ניתן להפחית את הסיכון? הנה כל מה שחשוב שתדעו על הקשר בין שיניים בריאות ומתח

כיום, כולנו יודעים כי לחץ, חרדה, מתחים, אינם מיטיבים עימנו. לא בפן הנפשי ולא בפן הבריאותי, הפיזי. אך מסתבר כי מתח נפשי שהולך איתנו, ולא עוזב, מביא עימו כמה השלכות די רציניות, רבות מהן על הגוף, וחלקן אף על השיניים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתח נפשי יכול לפגוע לא רק במערכת החיסון שלנו, במערכת העיכול, לגרום לכאבי ראש, סוכרת, עליית לחץ דם, ועוד, אלא גם לפגוע בבריאות התקינה של השיניים והפה. אז מה בדיוק יכול להופיע בעקבות מתחים? ובכן, לא מעט. כיבים, פצעי הרפס, יובש בחלל הפה, עלייה משמעותית ברמת החומציות בפה, ועוד. 

בנוסף, במצבים של לחצים נפשיים אנו יכולים לטפח הרגלים שיכולים אף הם לפגוע בבריאות הפה כגון כסיסת ציפורניים, נשיכת חפצים, לעיסת מסטיק בתדירות גבוהה, אכילה מרובה של מזונות מתוקים, להימנע מצחצוח שיניים, וכדומה. 

אחת התופעות השכיחות ביותר במקרה של מתח נפשי היא ברוקסיזם (חריקת שיניים). למעשה, מדובר על פעולה לא רצונית, אשר יכולה להתקיים במזן ערות או בזמן שינה. אותה תופעה יכולה להוביל לשחיקה או שבירה של השניים, כאבי ראש, ולעיתים אף נזקים ללסת עצמה. 

כמו כן, נמצא קשר בין רוקסיזם המתקיים בזמן ערות לבין מתח נפשי. בסיטואציה כזו מופעלת מערכת העצבים אשר גורמת להתכווצות שרירים באזור הפנים ומובילים לסגירת הפה. לעומת זאת, ברוקסיזם המתרחש בזמן שינה, שייך לשינוים כימיקלים המתקיימים במוח.  

אז איך מטפלים? בראש ובראשונה באמצעות היגיינת שינה. במילים אחרות, הקיינת הרגלים אחרים, בריאים וטובים יותר בסדר היום, זאת במטרה להקל באופן משמעותי על השינה הטבעית. זאת ניתן להשיג באמצעות תפריט מאוזן, סביבה נעימה ונינוחה לשינה, שעות השכבה קבועות, ועוד. 

ולבסוף, חשוב במיוחד לשלוט בלחצים ובמתח הנפשי על ידי פעולות שונות כגון תרגול מדיטציה, יוגה, פנייה לקבלת טיפול, וכל דבר אחר שיכול להרגיע ולעזור. בנוסף, אל תוותרו על פנייה לרופא שיניים מומחה על מנת לקבל הערכה של רמת הזנק הממשי או הפוטנציאלי. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE