הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרב שנפצע בפיגוע בבית חב"ד בקליפורניה – נידון למאסר בפועל בגין הונאה
על פי התביעה, ישראל גולדשטיין העניק קבלות מזויפות על תרומות עבור בית הכנסת, ועל כך הוא ייכנס ל-14 חודשי מאסר פדרלי וישלם מיליוני דולרים כפיצוי. "אני מבקש רחמים"

רב שנפצע בפיגוע אנטישמי בבית הכנסת חב"ד פאווי שבדרום קליפורניה, נידון ל-14 חודשי מאסר פדרלי בדין הונאת תרומות בסך מיליוני דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רב בית חב"ד ישראל גולדשטיין (צילום: איי.פי)

 

לצד עונש המאסר, ישראל גולדשטיין בן ה-60 יצטרך גם לשלם כ-2.8 מיליון דולר פיצויים. הוא הודה באשמה בשנת 2020 בהונאת מס.

כזכור, באפריל 2019, ביום האחרון של חג הפסח, ג'ון טי ארנסט בן ה-22 הגיע לבית חב"ד בסן דייגו, אשר הוקם על ידי גולדשטיין בשנת 1986, ופתח באש לעבר המתפללים. בפיגוע הנורא נרצחה לורי גילברט-קיי, שניים נוספים נפצעו, והרב נפצע גם הוא ואיבד אצבע. רק בשבוע שעבר, הרוצח הנתעב קיבל מאסר עולם.

לאחר מסע הירי הקשה, הרב זכה לשפע של תמיכה מכל עבר. הוא הגיע לאומות המאוחדות, ואף נפגש עם הנשיא דאז, דונלד טראמפ, בבית הלבן.

במעמד גזר הדין, גולדשטיין אמר לשופטת: "אני מבקש רחמים, שתקבלו את החרטה שלי ותאפשרו לי לתקן את העוולות". הרב ביקש "את ההזדמנות לעשות כל שביכולתו כדי לעזור לאחרים כמיטב יכולתי".

 

הרב ישראל גולדשטיין והנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: Getty Images)

 

התובעים וההגנה המליצו שניהם כי גולשטיין ירצה את עונש המאסר בבית במקום בית הסוהר, תוך ציון שיתוף הפעולה שלו בחקירה ההונאה של ה-FBI, והטראומה שעבר במהלך הפיגוע שאירע בשנת 2019. התובעים אמרו גם כי גולשטיין מילא תפקיד למופת לאחר הירי באפריל אותה שנה, בכך שהתבטא בעד שלום וסולבנות דתית.

עם זאת, השופטת הפדרלית סינתיה בשאנט אמרה שגולדשטיין צריך ללכת לכלא כי הוא הונה אנשים שחשבו שהם עוזרים לבית הכנסת, "כאשר למעשה זה היה רק כדי להועיל לך",.

"זה היה לטובתך האישית ותאוות הבצע שלך, ואני לא יכולה להתעלם מהעבודה הזו", אמרה.

החקירה נגד גולדשטיין נפתחה על ידי הרשויות הפדרליות עוד לפני המתקפה האנטישמית על בית הכנסת, ובנובמבר 2019, אחרי הפיגוע, הוא התפשט מתפקידו כרב בטענה לתשישות.

הרב הואשם באיסוף תרומות מזויפות בסך של 6.2 מיליון דולר עבור בית הכנסת ושלוחותיו. התובעים אמרו שהוא סיפק 90% קבלות מזויפות, מה שאפשר להם לנכות את מל הסכום מהמיסים שלהם, בעוד גולדשטיין שמר על 10% הנותרים – 620,000 דולר, לעצמו.

על פי התובעים, ההונאה שביצע הרב גולדשטיין נפרשה על פני שנים ואף עשורים, והביאו להפסדים במיסים פדרליים, לבית הכנסת שמעולם לא קיבל את התרומות הללו, ולחברות שגם תרמו ומעולם לא קיבלו החזר. גולדשטיין גם הודה כי לקח כ-185,000 דולר מהסוכנות הפדרלית לניהול חירום וממשרד שירותי החרום של מושל קליפורניה, על ידי הגשת חשבוניות מזויפות בגין נזקים הקשורים לשריפות שאירעו ב-2007.

לפחות 20 בני אדם היו מעורבים בהונאה, וכשישה אנשים, כולל גולדשטיין, הודו באישומים הפדרליים. בין המואשמים נמצא אלכסנדר אבורגון, שעסקאות הנדל"ן שלו גרמו לפתוח את החקירה בנובמבר 2016. הוא נעצר בלטביה, וביום שני הוא נידון על ידי אותו שופט ליותר מחמש שנות מאסר בגין הונאות בבית הכנסת חב"ד, והונאת נדל"ן אחרת בסך 12 מיליון דולר.

27% לא
73% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE