הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש אסר על משרד ההגנה להעניש עשרות לוחמים שסירבו להתחסן
השופט הפדרלי מטקסס הוציא צו מניעה זמני, לאחר ש-35 חיילים מיחידת 'אריות הים' סירבו להתחסן בשל אמונה בדתית, ונענשו על ידי הפנטגון

שופט פדרלי בטקסס אסר על משרד ההגנה להעניש 35 לוחמים של חיל הים אשר סירבו להתחסן נגד הקורונה בגין סיבות דתיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביהמ"ש בטקסס חסם ענישה של חיילים המסרבים להתסחן (צילום: חיל הים האמריקני)

 

השופט המחוזי בפורט וורת', ריד אוקונור, הוציא ביום שני צו מניעה ראשוני במסגרת תביעה שהוגשה נגד הצי והפנטגון בשם חיילים נוצרים המשרתים ביחידת 'אריות הים' -  כוח מבצעי מיוחד של לוחמה בטרור. אוקונור ציין כי הלוחמים טענו שמדיניות החיסונים של הצבא "מפירה את חירויות הדת שלה על פי התיקון הראשון וחוק חופש הדת".

השופט, שמונה על ידי הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, אמר כי הצי לא העניק פטור דתי לשום חיסון ו"רק חותמות גומי לכל הכחשה".

"אנשי שירות הצי, במקרה הזה, מבקשים להצדיק את עצם החירויות שהם הקריבו כל כך הרבה כדי להגן", כתב אוקונור. "מגפת הקורונה אינה מספקת לממשלה רישיון לבטל את החירויות הללו. הקורונה לא חורגת על התיקון הראשון. אין הדרה צבאית מהחוקה שלנו".

כזכור, בעקבות חובת החיסונים שהחל משרד ההגנה באוגוסט 2021 על אנשי השירות, דרש מכל החיילים הפעילים להתחסן במלואם עד ה-28 בדצמבר, או לעמוד לדין משמעתי.

השופט ציטט את המדיניות של חיל הים עצמו, אשר קובעת כי "צוות שמסרב לקבל חיסונים... על סמך אמונות אישיות או דתיות בלבד – נפסלים".

 

(צילום: Getty Images)

 

משרד עורכי דין ללא מטרות רווח, First Liberty Institute, הפועל להגנה על חירויות הדת, הגיש את התביעה בשמם של החיילים מיחידת 'אריות הים'. "להכריח חבר בשירות לבחור בין האמונה הדתית שלו לבין שירות ארצו, הוא מתועב לחוקה ולערכים של אמריקה", אמר מייק ברי, היועץ הכללי של הארגון, בהצהרה כתובה.

"הענישה של חיילי הצי על כך שהם פשוט ביקשו לעקוב אחר דתם, היא נקמנות וענישה בלבד", המשיך ברי. "אנחנו שמחים שבית המשפט פעל כדי להגן על הלוחמים האמיצים שלנו, לפני שייגרם נזק נוסף לביטחון הלאומי שלנו".

בצו שהוצא באוגוסט, שר ההגנה לויד אוסטין אמר שהחיסון הוא "הכרחי כדי להגן על הכוח ולהגן על העם האמריקני", ועד תאריך היעד שניתן להם לקבל את הזריקות, 99% מאנשי חיל הים חוסנו במלואם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE