הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברקע המחסור הכבד בבדיקות הקורונה הביתיות: וולמארט וקרוגר מעלות את מחירי הערכות
שתי ענקיות הקמעונאות סיכמו עם ממשל ביידן להוריד את מחירי הבדיקות העצמאיות למשך 100 ימים – תקופה אשר נגמרה, בדיוק בזמן שהמדפים מתרוקנים מהערכות

ענקיות הקמעונאות וולמארט וקרוגר העלו שתיהן את המחיר עבור ערכת הבדיקה המהירה לקורונה של BinaxNOW, זאת לאחר פקיעת ההסכם עם ממשל ביידן למכירת ערכות עצמאיות במחיר נמוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחירי בדיקות הקורונה עולים (צילום: Getty Images)

 

בחודש ספטמבר האחרון, שתי החברות, יחד עם אמזון, עשו עסקה עם הבית הלבן לפיו הם ימכרו את בדיקות הקורונה המיוצרות על ידי 'מעבדות אבוט' במחיר של 14 דולר בלבד, במשך 100 ימים – אשר הסתיימו בסוף החודש שעבר.

"התוכנית הסתיימה באמצע דצמבר, ובעוד קמעונאים אחרים העלו את המחירים באמצע חודש דצמבר, וולמארט המשיכה למכור ב-14 דולר במהלך תקופת החגים, לפני שהעלתה את המחיר", אמר דובר החברה בהצהרה לרשת 'פוקס ניוז'. לאחר שינוי המחיר, ערכת הבדיקה העצמית עולה כעת 19.98 דולרים.

החברה מסרה כי הבדיקות נמכרות בחנויות וולמארט ובאינטרנט, אך ציינה כי קיימות מגבלות רכישה עקב "ביקוש משמעותי" לבדיקות קורונה ביתיות. בינתיים, בדיקות BinaxNOW אזרו מהמלאי באתר של הקמעונאית.

דובר של חברת קורגר אמר ל'פוקס ניוז' כי מאז שמילאה את המחויבות שלה לממשל ביידן, "תוכנית התמחור הזו הופסקה, וכעת התמחור הקמעונאי הוחזר". לאחר העלאת המחירים, הערכה נמכרת ב-23.99 דולרים.

באתר של אמזון אין כרגע BinaxNOW בלאי, והחברה לא הגיבה לפניות מהתקשורת.

עליית המחירים מגיעה, כאמור, ברקע העלייה החדה בביקוש לבדיקות קורונה ביתיות בעקבות תקופת החגים יחד עם ההתפשטות המהירה להפליא של ווריאנט האומיקרון. הדבר גרם למחסור כבד בבדיקות עצמאיות, שהביא לתורי ענק במוקדי הבדיקה.

ממשל ביידן נשבע בחודש שעבר להעמיד 500 מיליון בדיקות ביתיות זמינות עבור האמריקנים, שיוכלו להזמינם דרך אתר חדש שאמור להיפתח מתישהו בינואר, אך הפרטים טרם נחשפו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE