הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הצמיד סכין לגרונה של הדמוקרטיה האמריקאית": הנשיא ביידן תקף את טראמפ ביום השנה להסתערות על גבעת הקפיטול
מבלי שהזכיר את שמו פעם אחת, הנשיא ביידן תקף את קודמו בתפקיד, שאותו כינה "הנשיא לשעבר שהפסיד בבחירות". בין היתר, ביידן אמר שטראמפ "לא יכול לקבל את ההפסד בבחירות בגלל שמבחינתו, האגו שלו חשוב יותר מאשר הדמוקרטיה והחוקה שלנו"

ארצות הברית מציינת היום (חמישי) שנה להסתערות על הקפיטול, במהלכה תומכי הנשיא לשעבר טראמפ פלשו לבניין הקונגרס במטרה למנוע את אישור ניצחונו של הנשיא ביידן, תוך כדי שהם קוראים לרצוח פוליטיקאים רבים ותוקפים שוטרים באלימות קשה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: רגעי ההסתערות בשנה שעברה. משמאל: הנשיא ביידן, היום במהלך נאומו (צילום: רויטרס / AP)

 

הנשיא ביידן נאם הבוקר מהיכל הפסלים הלאומי בלב הקפיטול - אותו מקום שאליו המתפרעים הצליחו להגיע לפני שנה - ותקף את טראמפ בחריפות, על אף שלא הזכיר את שמו.

ביידן גינה את השקרים שהופצו ע"י טראמפ לאחר הבחירות ואמר: "אי אפשר לאהוב את המדינה שלך רק כשאתה מנצח, אי אפשר לציית לחוקים רק כאשר זה נוח, ואי אפשר להיות פטריוט כאשר אתה מקבל ומפיץ שקרים".

הנשיא אף הזהיר ש"השקרים שהובילו לכעס ולטירוף שראינו במקום הזה לא נחלשו. עלינו להיות חזקים ואיתנים, ולהמשיך להגן על זכות ההצבעה וספירת הקולות".

כאמור, הנשיא ביידן לא הזכיר את טראמפ בשמו, וכינה אותו "הנשיא לשעבר שהפסיד בבחירות".

 

מימין: הנשיא דאז טראמפ ב-6 בינואר, כאשר קרא לתומכיו להסתער על גבעת הקפיטול. משמאל: רגעי ההסתערות על גבעת הקפיטול (צילום: AP)

 

בהמשך, הנשיא גינה את כל מי שפרץ לגבעת הקפיטול, כמו גם מחוקקים רפובליקנים ותומכי טראמפ שניסו (וממשיכים לנסות) לטעון שאירועי ה-6 בינואר לא היו אלימים:

"כל מי שהסתער על הקפיטול, כמו גם אלו שהסיתו לכך וקראו להם לפרוץ לבניין, הצמידו סכין לגרון של ארצות הברית ולדמוקרטיה האמריקאית", אמר הנשיא והמשיך, "הם לא באו לכאן מתוך פטריוטיות, אלא מתוך זעם. הם לא באו לכאן כדי לשרת את ארצות הברית, אלא לשרת אדם אחד".

הנשיא המשיך: "זו לא הייתה קבוצת תיירים, אלא התקוממות חמושה. [המתפרעים] לא חיפשו לשמור על רצון העם, אלא למנוע אותו. הם לא חיפשו לקיים בחירות חופשיות והוגנות, אלא להפוך את התוצאות של הבחירות".

 

 

ביידן אף גינה את טראמפ על כך שטען שהבחירות נגנבו, על כך שהגן על המתפרעים בקפיטול ועל כך שצפה במתרחש בבניין הקונגרס במשך שעות רבות: "עלינו להיות ברורים לחלוטין בנוגע למה האמת ומה השקר. זו האמת: נשיא ארצות הברית לשעבר יצר והפיץ רשת של שקרים בנוגע לבחירות לנשיאות. הוא עשה זאת מכיוון שהשלטון חשוב לו יותר מאשר עקרונות כלשהם, ובגלל שהוא חושב שהאינטרס האישי שלו חשוב יותר מהאינטרס של המדינה".

"הוא לא יכול לקבל את ההפסד בבחירות בגלל שמבחינתו, האגו שלו חשוב יותר מאשר הדמוקרטיה והחוקה שלנו. מדינות גדולות לא מסתירות את האמת, הן מתמודדות איתה", סיכם הנשיא.

99% לא
1% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE