הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש לניגוד אינטרסים: ראש עיריית ניו יורק מינה שלושה מקורבים לתפקידים בכירים
אריק אדמס מינה את אחיו הצעיר לסגן ניצב במשטרת ניו יורק, זאת לאחר שנתן לשני חברים וותיקים תפקידים אחרים בממשל, אחד לסגן לביטחון הציבור והשני לאחראי מועצת החינוך של העיר

ראש העיר הנכנס של ניו יורק, אריק אדמס, מינה את אחיו הצעיר לתפקיד בכיר בממשל שלו – מה שמעלה חששות לניגוד אינטרסים מאחר שמדובר במינוי השלישי של מקורב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס (צילום: Shutterstock)

 

על פי הדיווחים, ראש העיר אדמס מינה את אחיו ברנרד בן ה-56, סמל בדימוס, לתפקיד סגן הנציב במשטרת ניו יורק.  הצעד השנוי במחלוקת של אריק אדמס, עשוי להביא לאחיו הצעיר משכורת של כמעט רבע מיליון דולר, שכן סגני משטרה מרווחים בדרך כלל כ-240,000 דולר בשנה.

לאחר כשבוע אחד בלבד בתפקיד, רבים מצביעים על ניגוד עניינים אפשריים בבחירות שנעשו על ידי ראש העיר החדש – אשר שירת במשטרת ניו יורק במשך 22 שנים לפני שפנה לפוליטיקה.

שעות לפני שמינה את אחיו, אריק אדמס הציב את חברו ויוצעו הוותיק, פיליפ בנקס, לסגן ראש העיר לביטחון הציבור. "אני צריך שותף בממשלה שמבין מה נדרש כדי לשמור על בטיחות בניו יורק", אמר ראש העיר בהצהרה שפרסם ברקע בחירתו של בנקס. "פיל בנקס הוא האדם הזה, ואני אסיר תודה על המשך שירותו הציבורי בתפקיד החדש הזה, כדי לעזור לממשל שלנו לספק את הבטיחות שאנחנו צריכים ואת הצדק שמגיע לנו".

 

אחיו של ראש העיר ניו יורק, ברנדס אדמס (צילום: איי.פי)

 

בנקס הוא לשעבר קצין משטרה בכיר, שהתפטר בשנת 2014 לאחר שה-FBI מצא ראיות לכך שהוא קיבל שוחד בסך 200 עד 500 אלף דולר מאנשי עסקים מושחתים, זאת בתמורה ליחס חיובי מהמשטרה.

בפרסם של ה'דיילי ניוז' בבוקר יום שישי, בנקס התייחס לחששות לגבי המעורבות שלו לכאורה בפרשה, וכתב כי ההאשמות לשוחד בהיותו קצין במשטרת ניו יורק, הן "שקר ב-100%".

"למרות העובדה שמעולם לא עברתי על החוק, ואף פעם לא בגדתי באמון הציבור על ידי ניצול לרעה של סמכותי כמפקד במשטרת ניו יורק, אני גם רוצה להציע התנצלות לתושבי ניו יורק", אמר בנקס לאחר שהדגיש את חפותו מפשע. "שני האנשים האלה ניסו להשחית פקידי ציבור – וכעת אני מתחרט על הזמן שביליתי איתם. אני מבין עכשיו שאפילו מראה הידידות שלנו הזיק למקצוע שלי. אני מקווה שמכאן והלאה אוכל לשרת מצוין את התושבים כדי להוכיח את המחויבות שלי כלפיהם".

כאמור, ראש העיר ניו יורק מינה מקורב נוסף לתפקיד בכיר. עוד בחודש דצמבר, רגע לפני שנכנס רשמית לתפקיד, אדמס מינה את אחיו של בנקס, דיוויד בנקס, לאחראי מועצת החינוך של העיר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE