הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוניברסיטת קופנהגן: 'האומיקרון מתפשט מהר יותר מהדלתא דווקא בקרב המחוסנים'
מחקר חדש שנעשה בדנמרק על כ-12,000 משקי בית גרם לצוות המחקר לצאת במספר הצהרות יוצאות דופן, כל הסטטיסטיקות, הממצאים, והפרטים על המסקנות, בכתבה הבאה

מחקר דני שנערך בקרב כמעט 12,000 משקי-בית גילה שאומיקרון מתפשט מהר יותר מדלתא בקרב אלה שחוסנו לחלוטין, ואף בקצב גבוה יותר בין אלה שקיבלו זריקות דחף, מה שממחיש עדויות חזקות לחמקנות-החיסונית של הגרסה.

מתוצאות המחקר עולה כי הגרסה של Omicron מתחמקת מחסינותם של המחוסנים בקצב מהיר בהרבה בהשוואה לדלתא, ובקצב גבוה יותר מהלא מחוסנים, על פי המחקר שנערך באוניברסיטת קופנהגן, סטטיסטיקת דנמרק ו-Statens Serum Institut.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"בהשוואת משקי בית שנדבקו באומיקרון לדלתא, מצאנו SAR גבוה פי 1.17 עבור לא מחוסנים, פי 2.61 גבוה יותר עבור מחוסנים לחלוטין ופי 3.66 עבור אנשים מחוסנים בבוסטר, מה שמוכיח עדות חזקה לחמקנות חיסונית של Omicron".

עם זאת, המחקר גילה גם שאנשים לא מחוסנים מפיצים את הנגיף בקלות רבה יותר מאלה שחוסנו לחלוטין, בעוד שההעברה היא מופחתת בין אנשים שקיבלו זריקות דחף.

בסך הכל היו מעורבים במחקר 11,937 משקי בית, מתוכם 2,225 כבר נדבקו באומיקרון.

לאחר יום עד 7 ימים, הצוות עקב אחר משקי הבית ומצא 6,397 זיהומים משניים. נמצא כי ה-SAR הוא 31 אחוז עם Omicron, ו-21 אחוז עם וריאנט ה-Delta.

האומיקרון התפשט ל-90 מדינות ברחבי העולם והפך לגרסה הדומיננטית בארצות הברית. עם זאת, הזן הוכח כגורם לתסמינים קלים בהשוואה לגרסאות מוקדמות יותר כמו דלתא, והתוצאה היא פחות אשפוזים.

"דווח כי ה-Omicron VOC (וריאנט הדאגה) חזק פי שלושה עד שישה מהגרסאות הקודמות, עם זמן הכפלה קצר, כולל הערכות מוקדמות ממדינות עם כיסוי-חיסונים גבוה המצביע על זמני הכפלה של 1.8 ימים (בריטניה), 1.6 ימים (דנמרק), 2.4 ימים (סקוטלנד) ו-2.0 ימים (ארצות הברית)". החוקרים גם הציעו לשקול שיטות חלופיות למלחמה בזיהום. "הנתונים שלנו מצביעים על כך שההתערבויות הלא-פרמצבטיות ששימשו לשליטה בגרסאות הקודמות של SARS-CoV-2 עשויות להיות יעילות גם נגד Omicron VOC".

שבעים ושמונה אחוזים מאזרחי דנמרק מחוסנים במלואם בשתי מנות, בעוד שכמעט מחציתם קיבלו זריקת דחף. יותר מ-80 אחוז קיבלו את החיסון של Pfizer-BioNTech.

יעילות החיסונים מופחתת לסביבות 40 אחוז עבור סימפטומים ו-80 אחוז עבור מחלה קשה עם וריאנט אומיקרון.

יעילות החיסון פייזר-ביונטק למניעת הידבקות היא רק 35 אחוזים, מצא המחקר. "נראה שהיתרון של Omicron VOC הוא שילוב של יכולת העברה גבוהה ויכולות מוגברת של התחמקות חיסונית".

"לכן אנו מציעים כי ייתכן שיהיה צורך בחיסונים מותאמים או משופרים כדי למתן את התפשטות ה-VOC של האומיקרון".

הצוות הדני הוסיף כי נדרשים מחקרים נוספים כדי להבין את הגרסה האחרונה של COVID-19, שכן הם הגיעו למסקנה, ש"התוצאות שלנו מאשרות שלחיסון מאיץ יש פוטנציאלי להפחית את ה-VOC של Omicron במשקי בית, למרות שחיסון כאסטרטגיה לבקרת מגיפה מאותגרת על ידי ההתחמקות החיסונית של ה-VOC של האומיקרון".

הדפסה מקדימה של המחקר פורסמה ב-27 בדצמבר, והוא טרם זכה לביקורת עמיתים.

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE