הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביה"ס בפלורידה אסר לימוד תורת הגזע הביקורתית ו"מסרים מבוקרים מהתקשורת"
מוסד הלימודים שבמיאמי הודיע כי לא יקדמו "נזילות מגדרית ונרטיב המיינסטרים סביב הקורונה", זאת במטרה לפתח לתלמידים חשיבה ביקורתית עצמאית

בית ספר בפלורידה הודיע על מדיניות נגד לימוד תורת הגזע הביקורתית, בטענה שתוכנית הלימודים הזו היא תוצאה של מסר "מבוקר" מהתקשורת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה נגד לימוד תורת הגזע הביקורתית (צילום: רויטרס)

 

"כבית ספר, אנחנו לא מנויים או מקדמים את תורת הגזע הביקורתית, נזילות מגדרית או נרטיב המיינסטרים סביב הקורונה – כולם נושאים חמים שבתי ספר רבים בוחרים כעת ללמד כעובדות ולא כתאוריות שהן", נכתב באתר האינטרנט של האקדמיה סנטנר, בית ספר פרטי במיאמי.

המדיניות של מוסד הלימודים הגיעה ברקע ויכוח בחודשים האחרונים על הכנסת תורת הגזע הביקורתית לתוכנית הלימודים בבתי הספר, כאשר התומכים טוענים כי תוכן השיעורים הוא נחוץ כדי ליידע את התלמידים על עוולות העבר של המדינה.

אבל האקדמיה סנטנר כינתה את תורת הגזע הביקורתית כ"מסרים מבוקרים מהתקשורת", שלדבריה מגיעות במקביל ל"צנזורה חסרת תקדים בארצות הברית".

"ההודעות החוזרות ונשנות מהתקשורת מעצבות נורמות תרבותיות ואת האופן שבו אנחנו רואים סוגיות חברתיות ותרבותיות", נכתב באתר. "במקום לקפוץ על קו העלילה של תקשורת ההמונים, אנחנו מאתגרים את התלמידים שלנו לשאול, לחקור, לנתח ולשקול נושאים ממספר נקודות מבט, לפני שהם מגיעים למסקנות משלהם".

ההחלטה של בית הספר לדחות את התיאוריה, באה כאשר מדינות רבות הודיעו איסור תוכנית הלימודים בבתי הספר הציבוריים, כאשר 32 מדינות מציגות צורה כלשהי של חקיקה שמטרתה להגביל את הלימודים הללו.

אקדמיית סנטנר, שעולה יותר מ-30,000 דולר לשנה, מתנגדת גם היא לחובת חיסונים, והדגישה כי במוסד הם "מעריכים את חופש הבחירה ומכבדים את חופש הדת".

"אנחנו מאמינים בחופש לבריאות. אין דבר אחד שמתאים לכולם. זו הסיבה שאנחנו פועלים לפי חוק פלורידה, ומאפשרים להורים שלנו למלא טופס פטור רפואי או דתי, כדי לבטל את תוכנית החיסונים בבית הספר".

בית הספר מבטיח "גישה ייחודית" לחינוך, דבר שהיא עושה על ידי קידום שילוב של "למידה חברתית ורגשית עם פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית. במקום ללמד את התלמידים מה לחשות, אנחנו מלמדים אותם איך לחשוב".

 

 

63% לא
37% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE