הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מייסד קרן הגידור מהגדולות בעולם: ארה"ב צריכה לצמצם את פערי העושר – כמו שעושה סין
ריי דליו, תומך נלהב של הרפובליקה הקומוניסטית, שיבח את האופן שבו סין מתעשרת ושומרת כלכלת אזרחיה, ואמר: "ארה"ב זקוקה להגביר את השגשוג המשותף"

ריי דליו, מייסד חברת ההשקעות Bridgewater Associates השווה 150 מיליארד דולר, דחק במדינות כולל ארצות הברית לצמצם את פערי העושר שלהן, תוך שבח של סין הדוחפת לשגשוג משותף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריי דליו (צילום: מתוך ויקיפדיה)

 

המאמץ של נשיא סין, שי ג'ינפינג, מסייעת לחלק מחדש את העושר וההזדמנויות באופן שווה יותר בקרב האוכלוסייה שלה, ומאפשרת לכלכלה להיעזר במאגר כשרונות רחב יותר – אמר דליו בכנס השקעות ביום שני. לדבריו, מעשיו של שי אינם תמיד מובנים על ידי משקיעים בינלאומיים, אשר חוששים המדינה חוזרת למודל הקומוניסטי תחת מאו דזה-דונג.

"קודם כל אתה מתעשר, ואז אתה מקפיד להפיץ את ההזדמנויות האלה בצורה שווה יותר", אמר דליו, היודע כחובב של סין. "ארצות הברית, באמצעות המערכת שלה, זקוקה ליותר שגשוג משותף, והרבה מדינות אחרות גם כן".

דבריו של גליו מגיעים כאשר תמיכתו באומה ובממשלה הקומוניסטית הביאה לאחרונה ביקורת מצד פוליטיקאים, וגרמה למתח עם המנכ"ל שלו לשעבר, דיוויד מקורמיק, השוקל להתמודד לסנאט.

במשך כמעט 40 שנה, דליו דיבר כיצד הוקסם מסין, מהאומה ומהממשלה כאחד. ב-1995 אפילו שלח את בנו מאט, אז בן 11, לחיות וללמוד בבית ספר בבייג'ינג למשך שנה.

דליו התייחס על השגשוג המשותף של ההנהגה הסינית: "אתה לא יודע מאיפה יגיע הכישרון הבכיר. סביר להניח שזה מגיע מאנשים עניים, אנשים מקופחים כמו מהאנשים המטופחים ביותר. אז אתה שואב את הכישרון הזה, ואתה הופך כלכלה טובה יותר למשגשגת יותר, ויוצרת מערכת הוגנת יותר".

בחודש אוקטובר, המיליארדר אמר שהוא יהיה פתוח לשלם יותר מס, אם ידע שהכסף ינוצל היטב, כמו על ידי קידום שוויון הזדמנויות ופרודוקטיביות רבה יותר.

דליו אמר כי ארצות הברית היא מקום מסוכן יותר להשקעה מאשר סין, תוך שימוש בקריטריונים כמו ייצור הכנסה של כלכלה מול הוצאות, נכסים מול התחייבויות, כמו הסדר הפנימי של המדינה והסבירות לסכסוכים חיצוניים. "מה שאנחנו רואים על ידי רוב אלה הוא שארצות הברית נתקלת יותר מהמרכיבים המסוכנים האלה, גם דברים אחרים כמו רמות השכלה, יתרונות תחרותיים וכן הלאה, הנמצאים בירידה", אמר.

בחודש נובמבר האחרון, 'ברידג'ווטר' גייסה 8 מיליארד יאן, שזה 1.3 מיליארד דולר, עבור קרן פרטית חדשה בסין – מה שהפך אותה לשחקנית קרן הגידור העולמית הגדולה במדינה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE