הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים חושפים: כך נראה המוח של ילדים שצופים שעות בטלוויזיה
לפי מחקרים חדשים, צפייה מרובה בטלווזיה בקרב ילדים ובני נוער משפיעה באופן דרמטי על מבנה המוח, ולרעה. סקירות שנערכו חשפו כי ככל שהצפייה מרובה יותר, כך גדלו האזורים האפורים במוח אשר תפקידם הוא לנתב מידע על גירויים שונים

כל הורה יודע זאת, המסכים הפכו להיות הבייביסיטר הכי זמין, נגיש וקל, אך יש לכך לא מעט השפעות מרחיקות לכת. מחקר חדש אשר נעשה בתחום, מסביר כי צפייה מרובה בטלווזיה בקרב ילדים ובני נוער, פוגעת בחלק מתפקודי המוח ואף משנה את המבנה שלו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדובר על מחקר אשר נעשה באוניברסיטת טוהוקו אשר ביפן, בו השתתפו 276 ילדים, בגילאי 5 עד-18 אשר צפו באפס ועד ארבע שעות טלוויזיה בכל יום. לאחר מכן, כל הילדים עברו סריקת מוח, שחשפה כי אותם ילדים שצפו ביותר משעתיים גידלו כמויות גבוהות יותר של חומר אפור באזור האונה הקדמית של המוח. 

המשמעות של נתון זה היא שלילית, מכיוון שהיא מתקשרת לאינטליגנציה מילולית נמוכה. מדובר על אחד המחקרים הראשונים שנעשו על השפעת הטלווזיה בהקשר של מבנה המוח. במילים אחרות, נראה כי צפייה מרובה בטלווזיה בקרב ילדים ובני נוער משפיעה על התפתחות נוירו-קוגניטיבית. כמו כן, ההשפעה הוכחה כשווה בין בנות לבנים, ובטוח גילאים רחב. 

אז מה עושים? בראש ובראשונה מנסים לצמצם את שעות החשיפה של הילדים למסכים, הן טלווזיה והן מכשירים ניידים. רצוי להגביל בתור התחלה לכמה שעות ביום, ולרדת בהדרגתיות. כמו כן, אלמנט חשוב במיוחד להצלחה הוא להעניק לילד או לבני הנוער אלטרנטיבה אחרת, מעניינת ומגרה לא פחות. 

42% לא
58% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE