הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת אירועי ה-6 בינואר: בכיר רפובליקני התבקש למסור מידע על התנהלותו של טראמפ במהלך המהומות
ועדת החקירה שהוקמה בעקבות ההסתערות על הקפיטול בשנה שעברה ביקשה מיו"ר המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי מקליפורניה, להתייצב בפני חברי הוועדה ולחשוף פרטים חדשים מהשיחות שניהל עם הנשיא דאז דונלד טראמפ

ועדת החקירה לאירועי ה-6 בינואר הודיעה היום (רביעי) באופן רשמי כי היא מבקשת מחבר הקונגרס קווין מקארתי, יו"ר המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, למסור עדות ולענות על מספר שאלות בנוגע להתנהלותו של הנשיא דאז, דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קווין מקארתי (צילום: רויטרס)

 

כזכור, ועדת החקירה הוקמה בקונגרס בעקבות ההסתערות על גבעת הקפיטול בשישי בינואר, במהלכה תומכי הנשיא לשעבר פלשו לבניין הקונגרס במטרה למנוע את אישור ניצחונו של הנשיא ביידן. בין היתר, הם קראו לרצוח פוליטיקאים רבים כגון סגן הנשיא דאז מייק פנס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ואף תקפו שוטרים באלימות קשה.

מספר בכירים בממשל טראמפ זומנו למסור עדות, ביניהם יועצו לשעבר סטיב באנון וראש הסגל בבית הלבן מארק מדוז. באנון ומדוז סירבו להתייצב בפני הוועדה על אף הזימון שקיבלו, ועל כן הם הואשמו בביזוי הקונגרס.

 

 

חשוב לציין כי בניגוד לבאנון ומדוז, מקארתי לא זומן באמצעות צו, אלא התבקש למסור את עדותו בפני הוועדה. במכתב ששיגר לרפובליקני מקליפורניה הבוקר, יו"ר הוועדה בני תומפסון (דמוקרט ממיסיסיפי) הסביר שהוא מעוניין לקבל מידע נוסף ממקארתי בנוגע לשיחות שניהל עם טראמפ בימים שלפני ואחרי ההסתערות על גבעת הקפיטול.

 

סטיב באנון (מימין) ומארק מדוז (צילום: AP)

 

בחודש אפריל האחרון, מקארתי התראיין לרשת פוקס ניוז וסיפר ששוחח עם טראמפ במהלך המתקפה על גבעת הקפיטול, וככל הנראה זו הסיבה שוועדת החקירה מעוניינת לשמוע את עדותו:

"מהדיווחים מסתמן שאתה שוחחת עם הנשיא טראמפ בנוגע לתהליך הדחה אפשרי או הדחתו באמצעות התיקון ה-25 לחוקה", נכתב במכתב של תומפסון, "עוד עולה מהדיווחים שאתם שוחחתם על אפשרויות אחרות, לרבות התפטרותו המיידית של הנשיא טראמפ".

 

 

כאמור, בשלב זה מקארתי התבקש למסור את עדותו ולא מחויב לעשות זאת, אך הבוקר תומפסון לא שלל את האפשרות שמקארתי יזומן להעיד באמצעות צו: "כאשר בכיר בבית הנבחרים עולה לנאום ומעביר ביקורת קשה על נשיא מכהן בעקבות מה שהתרחש, זה משמעותי מאוד ולכן אנחנו מבקשים ממנו להתייצב בפני הוועדה מרצונו", הוא אמר.

 

קיילי מקנאני, דוברת הבית הלבן בממשל טראמפ (צילום: רויטרס)

 

בתוך כך, מוקדם יותר היום מספר כלי תקשורת בארצות הברית - ביניהם סי. אן. אן. ורשת CBS - דיווחו כי קיילי מקנאני, דוברת הבית הלבן במהלך השנה האחרונה של כהונת טראמפ, מסרה את עדותה לוועדת החקירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE