הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות האומיקרון: אופטימיות זהירה בניו יורק, מצב חירום הוכרז בניו ג'רזי
מחלקת בריאות הציבור בניו יורק דיווחה כי שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-17.4% לאחר שבועות ארוכים שבהם עמד על יותר מ-30%. מגמות דומות נרשמות בניו ג'רזי, שם דווח על פחות מ-30 אלף מאומתים ביום לראשונה מזה שבועיים

רשויות הבריאות בניו יורק מגלות אופטימיות זהירה לאחר ששיעור הבדיקות החיוביות ברחבי המדינה ממשיך לרדת, ונרשמת האטה מסוימת במספר חולי הקורונה הזקוקים לאשפוז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לפי נתונים שפורסמו מוקדם יותר היום (רביעי) ע"י מושלת ניו יורק קאת'י הוקול, ביממה האחרונה אובחנו 58,770 מקרים מאומתים לקורונה, עלייה של כ-10 אלף בהשוואה ליום שלישי.

עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות רשם ירידה נוספת ועומד כיום על 17.4% (כאמור, 58,770 מאומתים מתוך 338,280 בדיקות שבוצעו ביממה האחרונה). מדובר ביממה השלישית ברציפות שבה שיעור הבדיקות החיוביות נמוך מ-20%. מצד אחד, מדובר בשיפור ניכר בהשוואה לשבועות האחרונים, במהלכם שיעור הבדיקות החיוביות עמד על יותר מ-30%. מאידך, רק לפני חודשיים הנתון עמד על 1% עד 1.5% בלבד.

 

 

בכל הנוגע לאשפוזים, נכון להיום ישנם 12,671 חולי קורונה בבתי החולים השונים ברחבי מדינת ניו יורק. מדובר בכמות המאושפזים הגדולה ביותר מאז ה-26 במרץ 2020, ועלייה של 131 לעומת העדכון האחרון שנמסר ביום שלישי. עם זאת, כאמור, רשויות הבריאות מגלות אופטימיות זהירה מאחר שנתון זה נמצא בירידה מזה מספר ימים.

ביממה האחרונה אף דווח על 166 תושבי ניו יורק שהלכו לעולמם לאחר שנדבקו בקורונה - הנתון היומי הגבוה ביותר מאז דצמבר 2020 (לפני שהחיסונים היו זמינים). 

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מגמות דומות נרשמות במדינה השכנה ניו ג'רזי, שם דווח על 19,454 מקרים מאומתים חדשים במהלך היממה האחרונה - לאחר יותר משבועיים שבהם המדינה קבעה שיאים חדשים ודיווחה על יותר מ-30 אלף מאומתים לקורונה בכל יום.

 

 

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, הכריז אתמול על מצב חירום במדינתו. בין היתר, המהלך יאפשר למושל להמשיך להורות על חובת חבישת מסכות בבתי הספר, כמו גם סמכויות נוספות לניהול המשבר. עם זאת, מרפי הדגיש כי הכרזת החירום אינה תגרור הנחיות חדשות, הגבלות כלשהן, חובת חיסונים וכדומה. יתרה מכך, המושל הזכיר כי לרשויות המקומיות יש את הסמכות להורות על הגבלות חדשות.

 

 

"בפועל, הכרזת החירום לא תשנה יותר מדי במהלך חיי היום-יום שלכם התושבים", הסביר מרפי אמש והוסיף, "אך מדובר בצעד חיוני והכרחי על מנת לוודא שהמדינה תמשיך להגיב למשבר הקורונה באופן מתואם, ובמטרה לשים את המשבר מאחורינו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE