הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
800 דולר בחודש: בעל מכונית טסלה משתמש ברכבו כדי לכרות ביטקוין
על ידי חיבור התוכנה אל הרכב החשמלי, ושימוש יחידות עיבוד גרפיות המחוברות לתא המטען, סיראג' ראוול הצליח לכרות מטבעות קריפטוגרפים. "זה מחשב על גלגלים שקל לפרוץ אליו"

בעל מכונית טסלה מצא דרך ייחודית לנצל את הרכב החשמלי שברשותו מעבר למטרות נהיגה, על ידי שימוש בסוללה הפנימית של המכונית כדי לכרות ביטקוין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

סיראג' ראוול אמר לרשת CNBC שהוא מפעיל תוכנת ביטקוין בחינם במחשב ה'אפל' שלו, שאתה הוא מפעיל באמצעות חיבור לטסלה דגם 3 משנת 2018. כמו כן, הוא מפעיל יחידות עיבוד גרפיות אשר מחוברות לתא המטען הקדמי של טסלה.

על ידי הפעל תוכנת הביטקוין דרך רכב הטסלה, ראוול הודה בפני אתר החדשות כי הוא הרוויח עד 800 דולר בחודש בשנה שעברה, וציין כי הוא ניסה לכרות רק עבור ביטקוין ואת'ריום.

כריית מטבעות קריפטוגרפים נחשבת לתהליך המצריך המון אנרגיה, שכן היא דורשת ממוכנות ברחבי העולם לתרום את כוח המחשוב שלהן לרשת הקריפטו הכוללת, אשר לאחר מכן יוצרת מטבעות חדשים ומאמתת עסקאות של מטבעות קיימים.

רוואל אמר שהוא הרוויח הכי הרבה כאשר הוא פרץ למחשב הפנימי של טסלה וחיבר את יחידות העיבוד הגרפיות ישירות למנוע החשמלי של המכונית, מה שהוא תיאר כחטיפה למעשה של הקושחה הפנימית של הרכב כדי לאפשר שימוש נוסף בחשמל. "זה מחשב עם גלגלים... זה כל כך פשוט לפרוץ למכונית הזו", אמר רוואל.

היתרונות שמציעות מכוניות הטסלה לכריית מטבעות וירטואליים עשויים להיות מוגבלים, מכיוון שיא עלולה להסתכן בביטול האחריות שיש על הרכב. כמה מבעלי טסלה שרכשו מכוניות לפני שנת 2017, הוכנסו לתוכנית שבה יש להם טעינה חינם וללא הגלה לאורך כל חיי הרכב שלהם.

חלק מבעלי טסלה, אפילו אלה שיש להם טעינה בלתי מוגבלת, טוענים כי השימוש במכוניות עבור כריית מטבעות קריפטוגרפים היא אינה יעילה.

כריס אלסי, הידוע כ-K-man בערוץ היוטיוב שלו, ומי שבונה מוכניות חשמליות מותאמות אישית בזמנו הפנוי, אמר ל-CNBC: "למה שתרצה לשים סוג כזה של בלאי על מכונית של 40,000 עד 100,000 דולר? וכרגע, למרות שהמחיר של ביטקוין עלה בצורה חדה, כך גם רמת הקושי... באותו פרק זמן עם אותו ציוד בדיוק, אני מסתכל על ביטקוין בשווי של דולר אחד או 2 דולר".

 

64% לא
36% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE