הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מערכת העיכול יצאה מאיזון? כך תטפלו
היא אחת המערכות הכי חשובות בגופנו, והיא אחראית על מגוון רחב של תהליכים. לכן, כאשר היא יוצאת מאיזון אנו יכולים לסבול מתופעות לא נעימות רבות. למה זה קורה, כיצד מטפלים, ומה הסכנות? הנה כל מה שחשוב שתדעו

מערכת העיכול היא אחת מהמערכות המרכזיות בגוף האדם. היא מתחילה כבר בפה, ומסתיימם ברקטום. למערכת יכולת להשפיע על כלל המערכות השונות, כאשר בה באופן ספציפי מתרחש הליך קבלת המזון, ופירוקו. המטרה? להפיק אנרגיה ורכיבים חיוניים לתפקוד תקין וטוב של הגוף. כמו כן, גם על מנת לפנות פסולת מיותרת. לכן, כאשר מערכת העיכול יוצאת מאיזון, יש לכך כמה השלכות, וחשוב לטפל בהקדם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוסר איזון יכול לקרות בעקבות כמה גורמים:

תזונה לקויה- מזון שאינו בריא ואינו מפורק כראוי יכול לגרום לכאבי בטן, עיכול לקוי, ועוד. 

לחץ וסטרס- מצב נפשי משפיע על מערכת העיכול וגורם לשגשוג של חיידקים לא טובים, לצד גזים, צרבת, חוסרים תזונתיים, ולעיתים אף התפתחות של כיבים בקיבה. 

תרופות שונות- נטילת תרופות (כגון אנטיביוטיקה ותרופות פסיכיאטריות) יכולה לגרום לשגשוג חיידק הליקובקטר, כאבי בטן, בחילות, ועוד. 

גורמים אפשריים אלה יכולים להוביל לשגשוג חיידקים כגון טפילים ופטריות, אשר פוגעים במערכת העיכול ובקיבה. התוצאה היא מחלות שונות כגון מעי רגיז, דלקת, קרוהן, גסטריטיס ועוד.  כמו כן, מעבר לאי הנוחות, חוסר איזון זה יכול לגרום להיווצרות של חסרים תזונתיים משמעותיים בחומרים חיוניים לגוף. 

למשל, מחסור בוויטמין B12 אשר עלול לגרום לתופעות שונות ואף להתפתחות אנמיה. ללא טיפול, חוסר איזון עלול לגרום להתפתחות של דלקות במעי, להופעה של כיבים בקיבה ולפגיעה משמעותית באיכות החיים.

כיצד מאבחנים ומה הטיפול?

אבחון לשון הינה אפשרות אפקטיבית וטובה במיוחד, מהסיבה כי הלשון מהווה מפה של כל הגוף ובעיקר לאיתור בעיות במערכת הגוף והעיכול. הטיפול נועד לא רק להעלים את הסימפטומים, אלא לטפל בשורש הבעיה. לכן, תהליך הטיפול חייב לכלול שיקום של מערכת העיכול, שימור ואורח חיים בריא באמצעות תוכנית טיפול מותאמת על ידי רופא מומחה. 

22% לא
78% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE