הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לפשע שנאה בדרום פלורידה: ניידת משטרה הוצתה מחוץ לבית כנסת
משטרת לודרהיל החליטה להציב ניידת ישנה מחוץ לבית הכנסת בעיר בעקבות תקרית שאירעה מוקדם יותר השבוע, במהלכה אלמוני השחית את בית הכנסת. לא ברור אם יש קשר בין שני האירועים, אך במשטרה לא שללו את האפשרות: "נמשיך לחקור את התקריות ולבדוק את כל הכיוונים האפשריים"

רשויות החוק בדרום פלורידה פתחו בחקירה לאחר שניידת משטרה הוצתה אמש (רביעי) מחוץ לבית כנסת בעיר לודרהיל שבמחוז בראוורד, כך עולה מהודעת המשטרה שפורסמה הבוקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הניידת שהוצתה, אמש בלודרהיל (צילום: משטרת לודרהיל)

 

האירוע החל דקות ספורות לפני חצות בבית הכנסת 'אינבררי' (Inverrary) ברח' 44 בלודרהיל, כ-40 ק"מ צפונית למרכז העיר מיאמי. מצלמות האבטחה בבית הכנסת תיעדו את החשוד כשהוא שופך על הניידת חומר לא ידוע, ולאחר מכן מצית את הדליקה.

הניידת החלה לבעור והחשוד ברח מהמקום ברגל, אך למרבה המזל איש לא נפגע במהלך התקרית: "בגלל שמדובר בניידת עלינו להתייחס לאירוע הזה במלוא הרצינות", הסביר סגן מייק סנטיאגו מהמשטרה המקומית, "בייחוד כאשר הניידת חנתה מחוץ לבית כנסת".

 

 

לדבריו של סנטיאגו, מוקדם יותר השבוע דווח על השחתה בבית הכנסת, ועל כן הוחלט להציב ניידת ישנה מחוץ למקום כגורם מרתיע: "בשלב זה טרם נמצאו ראיות המצביעות על קשר בין שני האירועים - הוונדליזם וההצתה - אך החקירה נמשכת והבלשים שלנו ממשיכים לבדוק את כל הכיוונים האפשריים", הוא אמר.

 

בית הכנסת עמנו-אל במיאמי ביץ', וצלב קרס שרוסס על המבנה

 

כזכור, בחודש שעבר המשטרה במיאמי ביץ' פתחה בחקירה לאחר שאלמוני ריסס צלב קרס על בית כנסת היסטורי בעיר. כפי שדיווחנו בזמנו, ההשחתה האנטישמית אירעה במהלך חג החנוכה בבית הכנסת עמנו-אל במיאמי ביץ' (שד' וושינגטון פינת רח' 17 - בסמוך למרכז הכנסים של העיר).

עם זאת, במשטרה ציינו כי מצלמות האבטחה בבית הכנסת לא תיעדו את התקרית, ועל כן לא ברור מתי בדיוק צויר הסמל המזוהה עם הנאציזם: "ככל הנראה, החשוד הגיע למקום בין 11:00 בלילה ביום שבת, לבין 8:00 בבוקר ביום ראשון", אמרו במשטרה.

 

 

כתובת הנאצה האנטישמית נשארה על הדלת במשך מספר שעות ביום ראשון, והוסרה רק לאחר שרשויות החוק סרקו את המקום וחיפשו אחר ראיות.

"אנחנו בהלם בכל פעם שזה קורה, אך בייחוד כעת, במהלך חנוכה - חג האורים", אמר הרב מארק פיליפ בשיחה עם התקשורת המקומית, והוסיף כי הוא יתפלל למען החשוד, "ברור לחלוטין שהוא אינו חווה אהבה, ואני מקווה שהוא וכולם יזכו לחוות אהבה".

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE