הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסמכים חדשים חושפים: "סין, פאוצ׳י, וקשר השתיקה על נגיף הקורונה"
מסמכים חדשים שופכים אור על פרויקט סודי שהוצע לגוף הטכנולוגי הסודי ביותר של צבא ארה"ב - DARPA אשר עסק בהנדסת נגיפים - לבסוף, הדברים התנהלו כמובן בסין

מסמכים צבאיים שהושגו על ידי פרוייקט וריטאס מציינים כי EcoHealth Alliance פנתה ל-DARPA במרץ 2018 בבקשה למימון ביצוע מחקר gain of function (gof) של נגיף קורונה הנישא בעטלפים.

ההצעה, שנקראה Project Defuse, נדחתה על ידי DARPA בשל חששות בטיחות והטענה שהיא מפרה את הצו המשהה מחקרים מסוג זה בארה״ב (מורטוריום).

סוכנות DARPA היא הסוכנות הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים בארה״ב, והיא סוכנות ממשלתית תחת אחריות מחלקת ההגנה של ארצות הברית העוסקת בפיתוחים הטכנולוגיים של צבא ארצות הברית.

מחקרי gof המוזכרים לעיל הם מחקרים בהם מאיצים שינויים בנגיף מסויים באופן מלאכותי כדי להפוך אותו לקטלני יותר, או בעל מאפיינים מסויימים, כמו למשל, להפוך סוג קורונה שנמצאת אצל עטלפים למדבקת בין בני אדם. אפשר להבין למה היה איסור על ניסויים מסוג זה בארה״ב. הדו"ח העיקרי המציג את הצעת המחקר של EcoHealth Alliance דלף לאינטרנט לפני מספר חודשים, ודיווחנו עליו בזמנו אך הוא נותר לא מאומת עד כה, כאשר פרוייקט וריטאס אישש את אמינותו בתחקיר החדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ההצעה אינה מזכירה או מעריכה סיכונים פוטנציאליים של מחקר רווח בתפקוד (GoF)", ציטוט ישיר ממכתב הדחייה של DARPA.

פרוייקט וריטאס (Veritas) פנה ל-DARPA לתגובה בנוגע למסמכים המוסתרים ושוחח עם ראש התקשורת, ג'ארד אדמס, שאמר, "זה לא נשמע לי נורמלי", כשנשאל על הדרך שבה המסמכים נקברו.

פאוצ׳י הכחיש בשבועה שהארגון שהוא עומד בראשו, ה-NIH, העביר מענקים למחקרים מסוג gof למעבדה הוירולוגית בווהאן, היכן שנגיף הקורונה התפרץ.

פאוצ׳י וה-NIH טענו שהמענקים שהועברו דרך Echohealth Alliance ופיטר דאזאק, לא היו מחקרים מסוג gof, אך ההצעה שנדחתה על ידי צבא ארה״ב מראה בהצעה עצמה שאלה אכן היו סוג הניסויים שהם רצו לבצע באמריקה, וכך כינו את סוג המחקר.

יש המעריכים כי הסיבה שהיה רצון לשנות את ההגדרה של gof, היא כיוון שאלה סוג המחקרים שיכולים היו לגרום לדליפת הקורונה מהמעבדה בווהאן ולהדביק בני אדם. בעוד ה-NIH מסרב לקרוא לניסויים הללו gof, אחד הבכירים, סגן המנהל הראשי של NIH, לורנס א. טבק, כתב במכתב כי "הניסוי המוגבל" של EcoHealth בווהאן בדק האם "חלבוני ספייק מקורונה של עטלפים המופיעים באופן טבעי בסין מסוגלים להיקשר לקולטן ACE2 האנושי במודל של עכבר".

עכברי המעבדה שנדבקו בנגיף שעבר שינוי "הפכו חולים יותר" מאלה שקיבלו את הנגיף הלא שונה, לפי טבק.

"כפי שקורה לפעמים במדע, זו הייתה תוצאה בלתי צפויה של המחקר, בניגוד למשהו שהחוקרים התכוונו לעשות", אמר טבק.

על אף שמה שהוא מתאר, נופל בדיוק על ההגדרה של gof, הוא לא כינה זאת כך.

נזכיר שגם קבוצת צוקרברג של פייסבוק העבירה מענקים דומים למחקרים בווהאן.

המסמכים החדשים שמביאים וריטאס מDARPA בעצם סודקים עוד את הגרסה הרשמית של פאוצ׳י וה-NIH. בעצם הם לקחו ניסוי מסוכן בנגיפים שנאסר בארה״ב, והעבירו אותו למיקור חוץ במעבדה שיש לה עבר בדליפות בסין, ואשר מנוהלת על ידי הצבא של המפלגה הקומוניסטית הסינית.

אין לתאר.

הדבר אף שופך אור על חלק מלוחמת הדיסאינפורמציה הסינית בזמן הקורונה.

ההפצה של חדשות כוזבות כאילו הנגיף אינו קיים או חסר משמעות, מורידה לחלוטין את האחריות מהכתפיים של סין לגבי אפשרות הדליפה המכוונת או הבלתי מכוונת מהמכון הווירולוגי בווהאן, ולא מעט אנשים מאמינים בכך. 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE