הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמטי: "רוסיה מתכוננת לפלוש לאוקראינה" - דו"ח חדש של המודיעין האמריקאי קובע סבירות גבוהה למלחמה
ארה"ב ורוסיה מתקרבות לעימות בלתי נמנע כשברקע אדמת אוקראינה, ובמיוחד מזרח המדינה החשוף, במקביל מוסקבה מכינה את דעת הקהל הרוסית לקראת הפלישה

לארה"ב יש מידע שמצביע על כך שרוסיה הציבה קבוצה של פעילים לבצע מבצע דגל-כוזב במזרח אוקראינה, אמר פקיד אמריקאי ל-CNN ביום שישי, בניסיון ליצור עילה לפלישה.

הפקיד אמר שלארצות הברית יש ראיות לכך שהפעילים מאומנים בלוחמה עירונית ובשימוש בחומרי נפץ לביצוע פעולות חבלה נגד כוחות הנציגים של רוסיה עצמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



ההאשמה מהדהדת הצהרה שפרסם משרד ההגנה של אוקראינה ביום שישי, שבה נאמר כי השירותים המיוחדים הרוסיים מכינים פרובוקציות נגד כוחות רוסים בניסיון להפליל את אוקראינה.

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן רמז על המודיעין הקיים במהלך תדרוך עם עיתונאים ביום חמישי. "קהילת המודיעין שלנו פיתחה מידע, שכעת הורד בדרגה לאחור, לפיו רוסיה מניחה את הבסיס לאפשרות להמציא את העילה לפלישה", אמר סאליבן ביום חמישי.

"ראינו את ספר המשחקים הזה ב-2014. הם מכינים את ספר המשחקים הזה שוב, ויהיה לנו, לממשל, פרטים נוספים על מה שאנו רואים כהנחת העילה הפוטנציאלית. אנו נחלוק עם העיתונות את זה במהלך 24 השעות הקרובות".

משרד ההגנה האוקראיני אמר בהצהרה ביום שישי כי "היחידות הצבאיות של המדינה התוקפת והלוויינים שלה מקבלים פקודות להתכונן לפרובוקציות מסוג זה".


פקיד אמריקני אמר כי ממשל ביידן מאמין שרוסיה עשויה להתכונן לפלישה לאוקראינה "שעשויה לגרום להפרות נרחבות של זכויות אדם ופשעי מלחמה אם הדיפלומטיה לא תעמוד במטרותיה".

"הצבא הרוסי מתכנן להתחיל את הפעילויות הללו מספר שבועות לפני פלישה צבאית, שיכולה להתחיל בין אמצע ינואר לאמצע פברואר", אמר הגורם. "ראינו את ספר המשחקים הזה ב-2014 עם קרים".
ארה"ב ראתה גם השפעה רוסית על דעת הקהל להתערבות, אמר הפקיד, כולל על ידי הדגשת נרטיבים על הידרדרות זכויות האדם באוקראינה והגברת המיליטנטיות של מנהיגים אוקראינים.
"במהלך דצמבר, התוכן בשפה הרוסית ברשתות החברתיות המכסים את הנרטיבים הללו גדל לממוצע של כמעט 3,500 פוסטים ביום, עלייה של 200 אחוז מהממוצע היומי בנובמבר", ציין הגורם.

 

58% לא
42% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE