הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סרטון איראני מזעזע את אמריקה: "כוונת לייזר על גבו של טראמפ באתר הנופש הפרטי במאר-א-לאגו"
הדיבורים על נמה בנשיא ארה"ב שאישר את הפקודה לחסל את גנרל משמרות המהפכה קאסם סוליימני עוברים גם להדמיות באמצעות אנימציה בחסות משטר הטרור האיראני - אך האם הפעם האיומים חצו את הגבול?

התקשורת הממלכתית האיראנית והאתר הרשמי של המנהיג העליון של המדינה, האייתוללה עלי חמינאי, פרסמו השבוע סרטון המתאר התנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, באתר הנופש שלו במאר א-לאגו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סרטון האנימציה בן 90 השניות מציג את נשיא ארה"ב לשעבר במה שהוא מכנה "הבית של טראמפ" משחק גולף.

לפי הדיווחים, הוא נוצר כחלק מ"תחרות" לציון שנתיים להרג מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני ב-3 בינואר 2020.

הסרטון, שכותרתו "נקמה בלתי נמנעת" נועד בבירור כאיום ישיר נגד טראמפ. ובו השתלשלות האירועים מובילה לרגע שבו מזל"ט שחג מעליו מבצע תקיפה כנגד הנשיא.

האנימציה יצאה ביום רביעי ותפסה במהירות כותרות במערב.

צפו:

 

בסרטון מזל"ט בעל 4 גלגלים נשלט מרחוק חודר לאתר פלורידה בעזרת האקר צבאי איראני שמנטרל מצלמות אבטחה - להאקר יש תמונה של סולימאני על רקע שולחן העבודה שלו.

לאחר מכן, הסרטון מציג צילומים של מאר-א-לאגו נסקרים דרך תצוגת ראש של כלי טיס. בתחתית ה-HUD כתוב "AC-130: Cleared to Enemy Staff." ספינת התותחים לוקהיד/בואינג AC-130 היא גרסת תמיכה אוויר-קרקע של ה-C-130 הרקולס ואינה מופעלת על ידי הצבא האיראני. ה-HUD נראה דומה לזה שבמשחק הווידאו הפופולרי Call of Duty 4: Modern Warfare, ולמעשה עשוי להיות מהמשחק הזה.

כובע MAGA אדום אפילו מופיע. מזל"ט הקרקע האיראני נכנס למגרש הגולף בו משחק טראמפ, עם כובע "MAGA" אדום. ההאקר - שרקע שולחן העבודה שלו השתנה לתמונה של כיפת הסלע שכותרתה "2040" ו"עד 25 השנים הבאות" - פורץ לטלפון של חבר בסביבתו של טראמפ. נשלחת לו הודעת טקסט שאומרת "הרוצח של סולימאני ומי שנתן את הפקודה ישלם את המחיר".

צללית של כלי טיס, אולי מזל"ט, עף אז מעל טראמפ, ונלחץ הכפתור.

ההודעה האחרונה שמהבהבת על המסך היא "הנקמה היא ברורה" לפני סגירת הסרטון עם תמונה של קאסם סולימאני.

הסרטון זכה לתגובות חריפות במיוחד בקרב כמה רפובליקנים בקונגרס.

לדוגמה, הסנאטור לינדזי גרהם הצהיר בטוויטר, "למקרה שתהיתם עם מי יש לנו עסק בכל הנוגע לאיראנים - הסרטון הזה אומר את כל מה שאתם צריכים לדעת".

בחודש שעבר קרא נשיא איראן, אברהים ראיסי, לעצור גם את טראמפ וגם את פומפאו, ואמר בנאום, "אם טראמפ ו[שר החוץ לשעבר מייק] פומפאו לא יישפטו בבית משפט הוגן על המעשה הפלילי של התנקשות בגנרל סולימאני, המוסלמים ינקטו את נקמת השהידים שלנו".

באיום מפורש על חייהם.

19% לא
81% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE