הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכירה לשעבר בפנטגון: "ארה"ב חייבת להתכונן למלחמה מול רוסיה"
ההצהרה המיוחדת של המודיעין האמריקני כי רוסיה מתכננת מבצע 'דגל כוזב' כדי להכריז על פלישה לאוקראינה, לצד קשיים במגעים הדיפלומטיים בין המדינות בנושא התפשטות נאט"ו למזרח, והמהומות בקזחסטן מספקים אינדיקציה כי הפלישה הרוסית בפתח

ארה"ב חייבת להתכונן למלחמה עם רוסיה, הזהירה פקידה לשעבר במשרד ההגנה, ואמר כי וושינגטון עשויה להיות מחויבת להתערב צבאית אם מוסקבה תחליט לערוך פלישה לאוקראינה בעתיד הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוולין פרקאס, ששימשה כסגנית עוזרת מזכיר ההגנה בנושא רוסיה, אוקראינה ואירופה בין השנים 2012-15, פרסמה ביום שלישי מאמר ב-Defense One שבו טענה כי פלישה רוסית קרובה לאוקראינה היא "סבירה יותר מאשר לא", הבכירה לשעבר בממשל אובמה התעקשה כי שיחות דיפלומטיות בין מוסקבה לוושינגטון, המתקיימות השבוע, צפויות להיכשל, וכי ארה"ב כבר צריכה להתכונן למלחמה עם רוסיה. בהד למילים שהנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש השתמש לתיאור האומות שפלשו לעיראק ב-2003, היא קראה לארה"ב להקים "קואליציה בינלאומית" כדי להרתיע את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "ובמידת הצורך, להתכונן למלחמה".

לפי פרקאס, רוסיה לא מצליחה לציית לחוק הבינלאומי, וזכתה לחיזוק מההפגנות ההמוניות האחרונות בקזחסטן, מדינה שכנה ורפובליקה סובייטית לשעבר שעימה מקיימת מוסקבה קשרים הדוקים. כל זה, לטענתה, מעלה את הסבירות מתמיד שפוטין מתכנן לפלוש לאוקראינה.

"אם רוסיה תנצח שוב", הזהירה, "נישאר תקועים במשבר לא רק לגבי אוקראינה אלא לגבי עתיד הסדר העולמי הרבה מעבר לגבולות המדינה. כשהוא נותר חסר מעצורים, פוטין יזוז במהירות, יתפוס קצת אדמה, יגבש את הישגיו ויכוון את עיניו אל מדינת הלוויין הבאה במשחקו הארוך כדי להחזיר את כל הגבולות שלפני 1991: תחום ההשפעה הגיאוגרפי שלדעתו הוסר שלא בצדק מרוסיה".

המאמר של פרקאס מגיע בזמן שדיפלומטים בכירים מארה"ב ורוסיה נפגשו השבוע בז'נבה כדי לדון בהצעות ביטחוניות שמוסקבה העבירה לוושינגטון בדצמבר. הקרמלין ביקש ערבויות בכתב כי נאט"ו, הגוש הצבאי בראשות ארה"ב, לא יתרחב לאוקראינה וגיאורגיה, שתי מדינות החולקות גבולות עם רוסיה. פקידים אמריקאים, בינתיים, הביעו דאגה לגבי הצטברות הכוחות הרוסיים לכאורה ליד אוקראינה, ואמרו שהם לא יבטיחו כל הבטחות בנוגע לחברות בנאט"ו.

למרות המבוי הסתום, גורמים משני הצדדים ציינו שהם מוכנים לנהל משא ומתן כל עוד יש להם סיכוי. רוסיה הכחישה שוב ושוב שיש לה כוונות תוקפניות כלפי אוקראינה, והאשימה את ארה"ב בהדלקת מתיחות על ידי מתן נשק ותמיכה צבאית לקייב.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE