הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועמדת לתפקיד מושלת פלורידה השוותה את דה-סנטיס לאדולף היטלר
ניקי פריד, אשר מכהנת כנציבת החקלאות במדינה, טענה כי המושל הרפובליקני מנסה לזרוע פחד ולשלוט בעם, והצדיקה את טענותיה בכך שלמדה היסטוריה: "זה בדיוק מה שהיטלר עשה ליהודים"

המועמדת הדמוקרטית למושלת פלורידה, ניקי פריד, אשר מכהנת כנציבת החקלאות במדינה, השוותה בראיון שנערך לאחרונה בין המושל רון דה-סנטיס לאדולף היטלר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניקי פריד ורון דה-סנטיס (צילום: איי.פי, Getty Images)

 

בראיון בפודקאסט של NPR שפורסם ביום שישי, פריד נשאלה על התבטאות שהביעה בעבר, כאשר קראה למושל הרפובליקני "דיקטטור סמכותני". בתגובה, המועמדת הדמוקרטית אמרה למראיינת מליסה רוס: "הוא עושה כל מה שאפשר כדי לקחת את השלטון מהממשלות המקומיות, לוקח מאנשים את היכולת למחות, מקשה על ההצבעה, מדבר על, את יודעת, איסור על ספרים".

"זה מה שדיקטטורים עושים. במקום להקשיב ולנסות למשול עם העם, הוא מנסה לשלוט בעם, ואת יודעת, אני מצטערת, הייתי סטודנטית להיסטוריה. ראיתי את עלייתו של היטלר", הוסיפה.

אז, המראיינת רוס קטעה את פריד, ושאלה אותה אם היא אכן השוותה את דה-סנטיס להיטלר. "בהרבה מובנים, כן", ענתה נציבת החקלאות. "חקרתי את היטלר וכיצד הוא הגיע לשלטון, מקים את המיליציה שלו".

בדבריה, פריד התייחסה לכוונתו של המושל הרפובליקני להפעיל מחדש את משמר מדינת פלורידה, כוח צבאי אזרחי מתנדב, כדי לתמוך במשמר הלאומי של פלורידה בזמן חירום. הוא הציע 3.5 מיליון דולר בתקציב של השנה הבאה כדי להקים כוח של 200 חברי שירות – כך על פי הודעה שנמסרה ממשרדו בחודש דצמבר.

 

מושל פלורידה רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

למדינות בארצות הברית יש את הזכות והכוח החוקתי ליצור כוחות צבאיים נפרדים משלהן. אם החוק אכן יעבור, פלורידה תהפוך למדינה ה-23 עם כוח צבאי משלה – אם כי פריד טוענת שהכוונה של דה-סנטיס במהלך זה הוא כדי "לזרוע פחד".

"הסיבה לכך שהמושל הזה רוצה את זה, שונה משאר המדינות שהשתמשו בזה למטרות חירום", אמרה פריד. "המושל הזה עושה את זה רק למטרות כוח, ועושה זאת כדי לעורר פחד ולהחדיר את זה, להאשים אנשים במה שקורה בחייהם, מאשים חלקים מסוימים בחברה ובתרבות שלנו, וזה בדיוק מה שהיטלר עשה ליהודים במלחמת העולם השנייה".

מאוחר יותר במהלך הראיון, פריד הבהירה: "האם אני חושבת שאנחנו הולכים להגיע למידת כוחו של היטלר? ברור שלא".

מוקדם יותר החודש, פריד אמרה שדה-סנטיס "לא כשיר לשרת" כמושל, זאת בתגובה להצהרה של מנהל החירום של פלורידה, שהודה כי מאות אלפי ערכות בדיקה מהירות של קורונה הם פגי תוקף, בעוד וריאנט האומיקרון התפשט במדינה.

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE