הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוצים לעשות כסף באמריקה? תחשוב שוב - "השכר צונח בכל הענפים בגלל האינפלציה"
לא רק משבר בשרשרת האספקה אלא גם שחיקה משמעותית בשכר הממוצע במשק לאור שיעורי האינפלציה הגואים, זוהי הבשורה האחרונה של דו"ח הלשכה המרכזי לסטטיסטיקה

שיעור האבטלה של 3.9% נראה חיובי, אבל יצירת מקומות עבודה ירדה משמעותית ועומדת על 199,000 משרות בחודש דצמבר בכל ארה"ב - לעומת אומדן קונצנזוס של 450,000.

יש לראות את נתון המשרות החלש בהקשר של תוכנית התמריצים הגדולה ביותר בהיסטוריה המלווה בתמיכה מוניטרית ופיסקלית מסיבית וגירעון ממשלתי של 2.77 טריליון דולר, השני בגובהו בהיסטוריה, לכן יצירת מקומות עבודה חדשים נופלת משמעותית מקצב ההתאוששות הקודם ומצב התעסוקה גרוע משמעותית ממה שהיה ב-2019.

אך נקודת הנתונים המדאיגה ביותר היא שהשכר הריאלי צונח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרווחים הממוצעים לשעה עלו ב-4.7% ב-2021, אבל האינפלציה עומדת על 6.8%, מה ששולח את השכר הריאלי לטריטוריה שלילית ולקצב הגרוע ביותר מאז 2011.

במקביל מספר האנשים שאינם בכוח העבודה המעוניינים כיום בעבודה לא השתנה בחודש דצמבר, ועומד על 5.7 מיליון מספר שהינו זה עדיין גבוה ב-717,000 מאשר היה ערב המגיפה בפברואר 2020.

מספר המובטלים לטווח ארוך (אלה המובטלים עשרים ושבעה שבועות או יותר) נותר בדצמבר כ-2 מיליון, או כ-887,000 גבוה מאשר היה בפברואר 2020.

מובטלים ארוכי טווח היוו כ-31.7% מכל המובטלים, לפי נתוני לשכת העבודה.

שיעור ההשתתפות בכוח העבודה האמריקני נותר בדצמבר כ-61.9 אחוזים ועומד על קיפאון של כמעט 12 חודשים.

השתתפות בשוק העבודה נותרה נמוכה ב-1.5 נקודות אחוז מאשר בפברואר 2020.

לבסוף, יחס התעסוקה לאוכלוסייה הוא רק 59.5 אחוזים, או 1.7 נקודות אחוז מתחת לרמת פברואר 2020.

עכשיו שימו את זה בהקשר של גירוי אדיר בסך 3 טריליון דולר והראיות ברורות. תוכנית התמריצים לא האיצה את צמיחת העבודה, היא האטה אותה.

ג'ודי שלטון, אחת הכלכלניות הבכירות בארצות הברית, ציינה שההתאוששות תהיה חזקה יותר ללא תוכנית התמריצים הזו, והוכח שהיא צודקת.

אף אזרח אמריקאי לא צריך להיות שמח על צניחת השכר הריאלי בזמן שישנו הגירעון השני בגודלו בהיסטוריה האמריקנית.

אנו עדים לשוק עבודה שבור שבו מאות אלפי אמריקאים לא יכולים להרשות לעצמם ללכת לעבוד כי העלויות עולות על המשכורת שלהם.

זה לא אות לתעסוקה חזקה; זהו אות לתופעת לוואי מדאיגה באמת של אינפלציה.

ארצות הברית אפילו לא קרובה לתעסוקה מלאה. מחיקת אנשים מרשימות האבטלה אינה תעסוקה מלאה.

קיים איום ברור על העובדים האמריקאים מהאינפלציה הגבוהה המתמשכת ומהמיסים הגבוהים יותר שהגירעון האדיר כולל: הרס מעמד הביניים ופחות הזדמנויות עבודה בעתיד, בזמן שמפעלים קטנים ובינוניים, המעסיקים הגדולים בארצות הברית, סובלים מעליית מחירים והחלשת רווחים.

לארה"ב לא יהיה שוק עבודה חזק אלא אם היא תשקם את מגמת העלייה בשכר הריאלי והעלאת שיעור ההשתתפות בעבודה שהתקיימה בשנים 2018-2019.

כל השאר הוא רק הקפצה גרועה ולא פרודוקטיבית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE