הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דירוג הצבאות החזקים בעולם: ארה"ב מובילה, ישראל כבר לא ברשימה אפילו
דירוג 8 הצבאות החזקים בעולם על פי אתר Statista מציג שלישיה ראשונה צפויה למדי, אך ממקם מספר הפתעות במקומות אחרים, וגם - איזו מעצמת גרעין בכלל לא בתמונה?

כשזה מגיע לכוח אדם, אף צבא בעולם לא מתקרב לזה של סין.

לפי הערכות Global Firepower , לרפובליקה העממית של סין יש כ-2 מיליון אנשי צבא פעילים. בהשוואה לארה"ב שיש לה הרבה פחות משמעותית עם 1.4 מיליון - אך כאשר מעריכים את הכוח הכולל של הכוחות הצבאיים בעולם, ארה"ב מגיעה בראש, לפני רוסיה במקום השני וסין במקום השלישי.

יש לומר כי נעדרת באופן מפתיע היא דווקא מעצמת גרעין בעלת מאות מיליון אזרחים כפקיסטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עם הצטברות כוחות של הצבא הרוסי סביב אוקראינה, לאור העובדה שהמערב מסרב להבטיח כי נאט"ו לא תתפשט לתוך אוקראינה, ולאור עמדה אגרסיבית יותר ויותר מצד הקרמלין, נראה שהסיכוי שלפחות אחד הצבאות החזקים בעולם יפעיל את כוחו בסכסוך חדש וגדול הוא הגבוה ביותר מזה זמן מה.

למעשה, מאז המלחמה באפגניסטן, והמלחמה הרוסית בגיאוגריה, לא היו כוחות של אחד הצבאות המובילים מעורבים בסכסוך צבאי פעיל בסדר גודל רחב (למעט המצב בסוריה ולוב שם הופעלו כוחות אך בסדר גודל מינורי).

המאמצים הדיפלומטיים באוקראינה נכשלו עד כה, וכעת נותר לראות כיצד רוסיה תפעל.

במקומות אחרים, הסיכון שסין וארצות הברית יתנגשו בצורה כלשהי בנושא עצמאותה ושלמותה הטריטוריאלית של טייוואן נותר קיים.

 

 

המדד "משתמש ביותר מ-50 גורמים בודדים כדי לקבוע את ציון PowerIndex של מדינה נתונה עם קטגוריות הנעות מעוצמה צבאית ופיננסיות ועד ליכולת לוגיסטית וגיאוגרפיה".

בעוד שדירוג של 0.000 מייצג את הציון המושלם, הוא נחשב לבלתי ניתן להשגה מבחינה ריאלית.

 

47% לא
53% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE