הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתוך יממה אחת: עלונים אנטישמיים הופצו ב-7 בתי ספר בסנטה מוניקה
רשויות החוק בעיר שבמערב מחוז לוס אנג'לס פתחו בחקירה לאחר שכרזות אנטישמיות נתלו מחוץ לשבעה מוסדות חינוך שונים - 5 בתי ספר יסודיים ושתי חטיבות ביניים. לא ברור האם יש קשר לעלונים האנטישמיים שהופצו בבוורלי הילס ופסדינה בחודש שעבר

משטרת סנטה מוניקה פתחה בחקירה לאחר שכרזות אנטישמיות נמצאו בשבעה בתי ספר בעיר בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הודעת המשטרה בעיר, הכרזות נמצאו בבתי הספר בבוקר יום חמישי, וככל הנראה נתלו במהלך הלילה הקודם (בין רביעי לחמישי). מדובר בחמישה בתי ספר יסודיים ו-2 חטיבות ביניים.

חלק מהכרזות נתלו על קירות בתי הספר, ואילו חלקם הודבקו לעמודי תאורה וחשמל מחוץ למוסדות החינוך. בכל הכרזות צוייר מגן דוד אדום וירוק, לצד הכיתוב "אנטי-חיסונים".

משרד החינוך המקומי והעירייה פרסמו הודעת גינוי שבה נכתב: "סנטה מוניקה דוחה על הסף כל צורה של גזענות. לאנטישמיות, חוסר סובלנות ואלימות אין כל מקום בבתי הספר או בקהילה שלנו".

כזכור, בחודש שעבר רשויות החוק בשתי ערים נוספות באזור לוס אנג'לס - בוורלי הילס ופסדינה - פתחו בחקירה לאחר שמאות עלונים בעלי תוכן אנטישמי הופצו בשטחן. לפי הודעת מועצת עיריית בוורלי הילס, העלונים הוכנסו לשקיות פלסטיק ונזרקו מרכב חולף ביום שבת, ה-18 בדצמבר, בסביבות השעה 11:30 בלילה.

"כל היבט של סדר היום בנושא הקורונה – הוא יהודי", נכתב בעלונים לצד ציור של מגן דוד ושמותיהם של מספר בכירים בממשל, ביניהם מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ד"ר רושל וולנסקי, מתאם תגובת הממשל הפדרלי למשבר הקורונה ג'ף זיאנטס, שר הבריאות ושירותי האנוש חאבייר בסרה, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא ועוד.

במשטרת בוורלי הילס אישרו כי העלונים שהופצו דומים לאלו שהופצו בעיר בסוף חודש נובמבר, במהלך היום הראשון של חג החנוכה: "פתחנו בחקירה יסודית של המקרה ונבצע סיורים נוספים ברחבי העיר על מנת לוודא שהתושבים יוכלו להנות מהחגים באופן בטוח", אמרו במשטרה.

שעות בודדות לאחר הפצת העלונים בבוורלי הילס, בסביבות השעה 4:00 בבוקר, תושבים בעיר פסדינה דיווחו שעלונים דומים נמצאו בחצר ביתם. ראש עיריית פסדינה, ויקטור גורדו, התייחס לתקרית האנטישמית בהודעתו שפרסם: "אנחנו מזועזעים מהפצתם של עלונים בעלי תוכן אנטישמי, לא רק כאן בפסדינה אלא גם במספר ישובים נוספים בדרום קליפורניה. העלונים האלה אינם מייצגים את הערכים של העיר או של התושבים".

לילי בוס, סגנית ראש עיריית בוורלי הילס, התייחסה אף היא להפצת העלונים: "כבת לניצולי השואה, הזדעזעתי לראות ששנאה כזו עדיין קיימת באנושות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE