הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר ישראלי: זריקת בוסטר לא מספיק יעילה נגד האומיקרון
חוקרים מהמרכז הרפואי מצאו כי חיסון רביעי של פייזר ומודרנה אמנם כן מייצר עוד נוגדנים בגוף, אך לא מספיק כדי למנוע הידבקות בווריאנט החדש

חוקרים ישראל אמרו ביום שני, כי נתונים ראשוניים מראים שזריקת בוסטר שנייה של חיסוני פייזר ומודרנה נגד הקורונה "כנראה" לא ייצרו מספיק נוגדנים כדי למנוע הידבקות באומיקרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

גילי רגב-יוחאי, מומחית לחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, אמרה כי חיסון רביעי מגביר את הנוגדנים "במעט יותר ממה שהיה לנו לאחר המנה השלישית", אך ככל הנראה הדבר לא מספיק כדי למנוע זיהום מהאומיקרון, הווריאנט שנחשב למדבק ביותר משאר הגרסאות הקיימות.

"השורה התחתונה היא, שהחיסון מצוין נגד גרסאות האלפא והדלתא, אך עבור האומיקרון הוא לא מספיק טוב", הוסיפה.

יצרניות התרופות פייזר ומודרנה לא הגיבו לממצאי המחקר.

כלי התקשורת בישראל דיווחו כי לאחר פרסום המחקר, הופעל לחץ על בית החולים שיבא לפרסם הודעה הקוראת לציבור להמשיך להתחסן, מאחר שמשרד הבריאות לא היה מרוצה מהתוצאות הראשוניות של המחקר. לכן, הם קראו "להמשיך במבצע החיסונים לקבוצות סיכון, למרות שהחיסון אינו מספק הגנה מיטבית מפני הידבקות" בווריאנט האומיקרון.

נכון ליום ראשון בלילה, למעלה מ-500,000 ישראלים כבר חוסנו במנה הרביעית.

 

(צילום: Shutterstock)

 

בינתיים, ארצות הברית קראה לכל בני ה-12 ומעלה לקבל זריקת בוסטר כאשר הם זכאים לכך. ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אמרה מוקדם יותר החודש כי זריקת חיזוק "תספק הגנה מיטבית מפני הקורונה ווריאנט האומיקרון".

כמו כן, מנתונים של מחקר אמריקני, שפורסמו מוקדם יותר החדש, נמצא כי מקרי קורונה סימפטומטיים ואשפוזים, נמצאים פי שבעה עד פי 11 בקרב מתבגרים שלא התחסנו מאשר אלה שכן התחסנו.

על אף המחקר שפורסם, ישראל עדיין תיתן לאזרחים את האפשרות לבצע חיסון רביעי. נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר ברדיו כי במדינה מאמינים כי "הגנה מפני תחלואה קשה, במיוחד לאוכלוסיית הקשישים ולאוכלוסייה בסיכון, עדיין ניתנת על ידי המינון הזה, ולכן אני קורא לאנשים שימשיכו לבוא ולהתחסן".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE