הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר התפרצות הר הגעש בטונגה: המדינה החלה לקבל תרומות בביטקוין
מחוקק לשעבר במדינה, אשר תומך ומקדם שימוש רשמי בקריפטו, פתח ארנק דיגיטלי – אליו הועברו אלפי דולרים למטרת סיוע הומניטרי לאחר אסון הטבע שפקד את האזור

ביום שישי, ממלכת טונגה חוותה את אחד מאסונות הטבע הקשים, כאשר הר הגעש התת ימי הונגה קונגה התפרץ, והביא להרס וגלי צונאמי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התפרצות הר הגעש בטונגה (צילום: המכון הגיאולוגי ביפן)

 

לאחר מכן, התפרצויות געשיות נוספות נרשמו, והותירו את אזרחי המדינה בפחד תמידי על חייהם, מתמודדים עם גלים גבוהים השוטפים את השכונות שלהם. עם גלים של עד 1.2 מטרים, המכסים את הכבישים והבתים, תושבים בורחים אל קרקעות גבוהות כדי להציל את חייהם. עד כה לא דווח על נפגעים בנפש, אך המדינה מתמודדת עם בעיית זיהום אוויר קשה, מחסור במים נקיים ומזון.

בעקבות האסון שזעזע את העולם, מחזיקי קריפטו הביעו את אהדתם והראו נכונות לתרום ביטקוין כדי לעזור בפעולות הסיוע ההומניטריות.

משתמש הטוויטר, אונאייר בלייר, דחק במחוקק לשעבר בטונגה, לורד פוסיטואה – אשר ידוע כתומך במטבעות קריפטוגרפים, להקים כתובת לארנק, אליו אנשים יוכלו לתרום ביטקוין שיגיעו לכספי הסיוע לטונגה.

בתגובה לקריאה ברשת החברתית, המחוקק לשעבר פוסיטואה אישר את הרעיון ואכן פתח ארנק ביטקוין ופרסם קישור שבו אנשים יוכלו לתרום. נכון ליום ראשון, נתרמו כמעט 5,000 דולרים בביטקוין.

ביום שישי,פוסיטואה סיפר על תוכנית להשתמש באנרגיה מהרי הגעש כדי לכרות ביטקוין, מה שיסייע לדבריו לכלכלת המדינה. באזור טונגה יש 21 הרי געש, ולדברי פוסיטואה, "כל הר געש מייצר 95,000 מגה וואט בכל עת". הר געש בודד יכול לייצר ביטקוין בשווי 2,000 דולר מדי יום, שיועברו לתושבי המדינה.

כמו כן, המחוקק לשעבר ציין כי המדינה אמורה להעתיק את המהלך של אל סלבדור, המדינה הראשונה לקבל מטבעות קריפטוגרפים באופן רשמי, ולהפוך את הביטקוין לחוקי. בסדרת ציוצים שפרסם ביום רביעי שעבר, הוא אמר שהדבר עלול לקרות כבר בנובמבר או דצמבר 2022.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE