הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לפשע שנאה בניו יורק: אישה ירקה על ילדים יהודים בלב ברוקלין
רשויות החוק ממשיכות לחקור את התקרית החמורה בברוקלין ביום שישי האחרון, ומוקדם יותר היום פורסם תיעוד ראשון של החשודה - צעירה בשנות ה-20 לחייה. לא ברור מה הוביל לעימות, אך בתיעוד שפורסם ניתן לראות את הרגעים שבהם היא יורקת על הילדים

משטרת ניו יורק מחפשת אחר אישה שתקפה שלושה ילדים יהודים בקללות אנטישמיות ואף ירקה לעברם, כך נמסר מוקדם יותר היום (שלישי) ממחלקת פשעי השנאה ב-NYPD.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האישה החשודה בכך שירקה על ילד יהודי בברוקלין (צילום: משטרת ניו יורק)

 

תחילת האירוע ביום שישי האחרון, ה-14 בינואר, בסביבות השעה 12:30 בצהריים, בשכונת מארין פארק בברוקלין.

 

 

לא ברור מה בדיוק הוביל לעימות בשד' P ברובע, אך במשטרה סיפרו שהאישה החלה לקלל את שלושת הילדים בקללות על רקע אנטישמי. בשלב מסוים היא ירקה לעבר אחד מהם - ילד בן 8 - ולאחר מכן נמלטה ברגל. 

 

 

בתיעוד שפורסם ניתן לראות את הרגע שבו האישה יורקת לעבר הילדים, אולם, כאמור, לא ברור מה בדיוק הוביל לעימות.

 

 

החשודה תוארה כאישה בשנות ה-20 לחייה. גובהה כ-1.60 מ' ומשקלה כ-63 ק"ג. בעת האירוע היא לבשה חולצה כתומה ומכנס כהה, והיא ברחה לאורך שד' J לכיוון רח' קימבל. 

 

בלייק זבדצקי, שהותקף בלב ניו יורק בחודש שעבר (צילום: משטרת ניו יורק / Shutterstock)

 

במשטרת ניו יורק מספרים כי בחודשים האחרונים חלה עלייה מדאיגה במספר התקריות על רקע אנטישמי. כך למשל, בסוף דצמבר דיווחנו על פרשה חמורה, בה צעיר הותקף בקללות אנטישמיות בברוקלין בתגובה לכך שסירב להוריד חולצה ועליה הכיתוב "צבא הגנה לישראל".

תקרית זו אירעה ביום ראשון ה-26 בדצמבר בסביבות השעה 10:45 בבוקר בשד' החמישית פינת רח' 86 בשכונת ביי רידג' ברובע. קורבן התקיפה, בלייק זבדצקי בן ה-21, סיפר שהגיע למקום ביחד עם חבר והמתין ברחוב לפתיחת העסק.

בשלב מסוים, שני גברים ניגשו לזבדצקי ודרשו ממנו להוריד את החולצה שעליה נכתב "Israel Defense Forces". כאשר סירב, שני החשודים תקפו אותו באגרופים ואף זרקו לעברו כוס קפה. "לא הורדתי את החולצה כי אני גאה במי שאני. לא הייתה לי כל כוונה להוריד את החולצה רק בגלל שמישהו ביקש ממני", זבדצקי סיפר לתקשורת המקומית והוסיף שהתוקף כינה אותו "יהודי מלוכלך".

לפני שבוע בדיוק משטרת ניו יורק הודיעה שעצרה את החשוד בתקיפה - סולימאן עותמאן בן ה-27, תושב רובע סטטן איילנד.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE