הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אופטימיות בעיריית ניו יורק: "שלא יהיה ספק, ננצח בקרב נגד נגיף הקורונה"
מחלקת הבריאות בתפוח הגדול דיווחה על ירידה נוספת בתחלואת הקורונה, וממוצע הנדבקים בשבוע החולף ירד מתחת ל-20 אלף ביום לראשונה מזה שבועות ארוכים. מגמות דומות נרשמות גם במספר המאושפזים בבתי החולים השונים ברחבי העיר

תחלואת הקורונה ברחבי העיר ניו יורק נמצאת בירידה, כך אמר הבוקר (שלישי) ראש העיר אריק אדמס, שהוסיף שתושבי התפוח הגדול "ינצחו בקרב הקשה נגד הנגיף".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתחם בדיקות בטיימס סקוור, מוקדם יותר החודש (צילום: Getty Images)

 

לפי נציב מחלקת הבריאות בעיר, ד"ר דייב צ'וסקי, ממוצע הנדבקים החדשים בכל יום במהלך השבוע החולף ירד מתחת ל-20 אלף - שבועות ספורים לאחר שנתון זה עמד על כ-43 אלף. כמו כן, על אף שמספר המאושפזים נותר יחסית גבוה, ד"ר צ'וסקי הסביר שגם נתון זה נמצא בירידה.

"אני חושב שבהחלט ניתן לומר שעברנו את שיא ה'אומיקרון', וכעת אנחנו נמצאים במגמה חיובית, אבל טרם יצאנו מסכנה", הסביר ד"ר צ'וסקי והמשיך, "המספרים האלה עדיין גבוהים מדי, והמשמעות היא שהווריאנט עדיין עובר מאדם לאדם בתוך העיר. בשל כך, אנחנו נמשיך לעקוב אחר הנתונים".

עוד חשף ד"ר צ'וסקי כי שיעור הבדיקות החיוביות בעיר במהלך השבוע האחרון ירד ל-14.13% - המספר הנמוך ביותר מבין 10 אזורי המדינה.

בכל הנוגע לבתי החולים בניו יורק, ראש העיר אריק אדמס סיפר כי מספר חולי הקורונה המאושפזים כיום עומד על כ-5,800 - ירידה של כ-700 איש בהשוואה ליום שלישי הקודם.

 

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס (צילום: רויטרס)

 

כזכור, הווריאנט 'אומיקרון' זוהה לראשונה בדרום אפריקה בסוף חודש נובמבר, וימים בודדים לאחר מכן דווח על המקרים הראשונים בארה"ב - תחילה בערים ומדינות גדולות כמו ניו יורק וקליפורניה, ובהמשך בכל אחת מ-50 מדינות ארה"ב.

רשויות הבריאות בניו יורק עוקבות אחר המצב במדינות זרות שבהן הווריאנט הוביל לזינוק בתחלואה - למשל דרום אפריקה ובריטניה. בדומה למדינות אלה, גם הרשויות בניו יורק מקוות שתירשם האטה בקצב ההדבקה: "שלא יהיה ספק, אנחנו כבר עתה מנצחים בקרב נגד הקורונה ואנחנו ננצח במלחמה נגד הנגיף בגלל הנחישות שלנו", אמר הבוקר ראש העיר אדמס.

יש לציין כי מגמה זו - ירידה קלה בתחלואת הקורונה - נרשמת גם ברמה הלאומית בארצות הברית. מנתונים שפורסמו ע"י החוקרים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד, בשבוע החולף אובחנו, בממוצע, כ-685 אלף נשאים חדשים בכל יום. מחד, מדובר בכמות גדולה ביותר (וכפולה מהשיא הקודם שנקבע לפני כשנה), אך מצד שני מדובר בירידה של כ-10% בתוך שבוע בודד.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE