הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת אירועי ה-6 בינואר: רודי ג'וליאני ובכירים נוספים בקמפיין טראמפ זומנו למסור עדות
ועדת בית הנבחרים לחקירת המהומות הקטלניות לפני שנה זימנה היום את ראש עיריית ניו יורק לשעבר, כמו גם את סידני פאוול, ג'נה אליס ובוריס אפשטיין. יו"ר הוועדה: "מצפים מהם להצטרף ל-400 עדים שכבר מסרו עדות בנוגע למתקפה האלימה על הדמוקרטיה שלנו"

ועדת החקירה לאירועי השישי בינואר שלחה זימונים לארבעה בכירים בקמפיין של הנשיא לשעבר טראמפ, ביניהם רודי ג'וליאני, כך הודיע יו"ר הוועדה מוקדם יותר היום (שלישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סידני פאוול וג'וליאני בנובמבר 2020, לאחר הפסדו של טראמפ בבחירות (צילום: רויטרס)

 

הזימונים למסירת עדות נשלחו היום לרודי ג'וליאני, ג'נה אליס, סידני פאוול ובוריס אפשטיין. בהודעה שפורסמה ע"י חברי ועדת החקירה נמסר כי הארבעה "קידמו טענות לא מבוססות בנוגע לבחירות 2020 והשתתפו בניסיונות לשבש או לעכב את אישור התוצאות ע"י הקונגרס".

כזכור, ועדת החקירה הוקמה בקונגרס בשנה שעברה בעקבות ההסתערות על גבעת הקפיטול בשישי בינואר, במהלכה תומכי הנשיא לשעבר פלשו לבניין הקונגרס במטרה למנוע את אישור ניצחונו של הנשיא ביידן. בין היתר, הם קראו לרצוח פוליטיקאים רבים כגון סגן הנשיא דאז מייק פנס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ואף תקפו שוטרים באלימות קשה.

 

 

ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, הוביל את הניסיונות של טראמפ ובכירי הקמפיין לשנות את תוצאות הבחירות. ללא כל קשר לזימון שקיבל היום למסור עדות בקונגרס, חשוב לזכור שרישיון עריכת דין של ג'וליאני נשלל ע"י הרשויות בניו יורק ובוושינגטון די. סי. בשל "אמירות כוזבות ומטעות" בנוגע לבחירות.

בדומה לג'וליאני, גם ג'נה אליס היא עורכת דין במקצועה, והיא "סייעה לג'וליאני להכין ולהפיץ מסמכים שבהם נטען כי לסגן הנשיא מייק פנס יש סמכות לדחות את ספירת האלקטורים", כך על פי הודעת ועדת החקירה.

 

אירועי ה-6 בינואר (צילום: Getty Images)

 

בנוגע לסידני פאוול - גם היא עורכת דין - חברי ועדת החקירה הסבירו שהם החליטו לזמן אותה למתן עדות בגלל שהיא "קידמה טענות על אי-סדרים וזיופים בבחירות, בשמו של הנשיא לשעבר טראמפ, הן בבית המשפט והן בהופעות מול התקשורת".

בוריס אפשטיין, עורך דין שהשתתף בשני הקמפיינים של טראמפ, זומן למסור עדות "בעקבות הדיווחים לפיהם הוא השתתף בפגישות רבות במלון וילארד בוושינגטון בימים שקדמו לשישי בינואר". עוד אמרו בוועדה כי אפשטיין "שוחח עם טראמפ בשעות הבוקר של ה-6 בינואר בנוגע לדרכים שבהן ניתן למנוע את ספירת הקולות לאחר שהתברר שסגן הנשיא פנס אינו מתכוון לפעול בנושא".

ראוי להזכיר כי פאוול וג'וליאני נתבעים ע"י חברת "דומיניון מערכות הצבעה", יצרנית ציוד הבחירות בארה"ב שמצאה את עצמה במרכז תיאוריות הקונספירציה של הנשיא לשעבר טראמפ ותומכיו, והחברה דורשת פיצוי בגובה 1.3 מיליארד דולר מכל אחד מהם.

 

אפשטיין (מימין) ואליס (משמאל) במסיבת העיתונאים שבה השתתפו ג'וליאני ופאוול (צילום: רויטרס)

 

"כל ארבעת האנשים שקיבלו זימון למסור עדות היום קידמו קונספירציות על הונאת בחירות, דחפו להפוך את תוצאות הבחירות או היו בקשר ישיר עם הנשיא לשעבר בנוגע לדרכים שבהן ניתן לעצור את ספירת הקולות האלקטורליים", כתב בהודעתו חבר הקונגרס בני תומפסון, דמוקרט ממיסיסיפי ויו"ר הוועדה, "אנחנו מצפים [מהארבעה] להצטרף ל-400 עדים שכבר מסרו את עדותם לוועדה, שממשיכה לפעול על מנת לספק לעם האמריקאי תשובות בנוגע למתקפה האלימה על הדמוקרטיה שלנו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE