הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכתובת הייתה על הקיר: המחבל מטקסס נחקר על ידי הרשויות הבריטיות בחשד לאיום טרור
על אף שהסוכנות הביון הבריטית פתחה לפני כשנתיים בחקירה נגד מאליק פייסל אכרם, שנסגרה כי "לא הייתה אינדיקציה לאיום טרור", הוא הצליח להיכנס לארה"ב ללא כל בעיה

המחבל הבריטי ממוצא פקיסטני, שלקח ארבעה אנשים כבני ערובה בבית הכנסת בטקסס, נחקר על ידי שירותי הביון הבריטיים לפני כשנתיים – אך הם קבעו כי הוא לא מהווה איום כטרוריסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחבל מטקסס, מאליק פייסל אכרם 

 

מאליק פייסל אכרם בן ה-44, לו היסטוריה של מחלת נפש, נחקר על ידי סוכנות הביון M15 "במחצית השנייה של 2020", לאחר מידע שהתקבל בידיהם לפיו הוא יכול להיות טרוריסט אלסאלמיסטי – כך מסרו מקורות ממשלתיים לעיתון ה'גרדיאן'.

אך החקירה "נסגרה לאחר זמן קצר עם הערכה שאין שום אינדיקציה שהוא הציג איום טרור באותה העת", מסר מקור ממשלתי ל'טלגרף'.

על אף שאכרם נכנס לרשימת "נושאי עניין", SOI, סוכנות הריגול הבריטית הגיעה למסקנה שהוא לא "עבר את הסף" כדי לבצע נגדו חקירה מלאה. "לא הייתה עילה לבדיקה נוספת, ואין שום בסיס למנוע ממנו לנסוע", נמסר לעיתון.

עם זאת, על פי דיווח של ה'סאן', המשטרה ניסתה לאתר אותו כבר לפני שלושה שבועות – אך לא פורסם מהי הסיבה לכך.

 

אכרם נחקר על ידי הרשויות הבריטיות לפני כשנתיים 

 

הדיווחים על החקירה נגדו מגיעים לאחר הפרסום כי אכרם הצליח להיכנס אל ארצות הברית עם ויזת תייר, על אף אזהרות על מצב בריאותו הנפשית וכן הרישומים הפליליים הנרחבים שלו. הגיליון הפלילי של המחבל החל עוד בשנת 1996, כאשר הוא נכלא בגין הפרת סדר אלימה, לאחר שבן משפחתו הותקף במחבט בייסבול.

ובכל זאת, כאמור, אכרם הצליח לטוס מבריטניה אל שדה התעופה JFK שבניו יורק ב-29 בדצמבר, כאשר הוא טען במסמכי הוויזה כי הוא מתכוון לשהות במלון בשדרות קווינס. המחבל שהה בעיר במשך יומיים, אז, בערב השנה החדשה, הוא עלה על טיסה לטקסס – שם שהה במקלטים לחסרי בית.

ביום שבת האחרון, אכרם נכנס אל בית הכנסת הרפורמי של קהילת בית ישראל בקוליוויל, והחזיק בארבעה אנשים כבני ערובה. אחד מהשם שוחרר לאחר מספר שעות, ובסביבות השעה 9:00 בערב כוחות של ה-FBI הסתערו אל תוך המבנה וירו בו למוות. כל בני הערובה שוחררו ללא פגע.

לאחר האירוע, שני בני נוער מדרום מנצ'סטר נעצרו בחשד לקשר למחבל בן ה-44. הם נחקרים על ידי המשטרה לגבי אירועים מסוימים שלא פורטו – כך על פי מומחי סיכול טרור, שמבצעים חקירה משותפת יחד עם ה-FBI ומשטרת בריטניה.

 

כוחות הביטחון בבית הכנסת בטקסס (צילום: Getty Images)

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE