הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כל מה שאתם צריכים לדעת על אוסטאופורוזיס: כך תימנעו בריחת סידן
מדובר על תופעה לא פשוטה, במהלכה מתרחש תהליך של דלדול העצם, כך שהיא הופכת להיות פחות צפופה ודחוסה. התוצאה? סבירות גבוהה יותר לשברים. אך החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן למנוע את התופעה, וכך תעשו זאת

נתחיל דווקא מהחדשות הפחות נעימות: מגיל שלושים ואילך, העצמות שלכם הולכות ונחלשות, מה שיוכל להוביל פעמים רבות לבריחת סידן, או בשמה המקצועי, אוסטאופורוזיס. עכשיו, נמשיך לחדשות היותר מעודדות, ניתן למנוע את התופעה הלא נעימה הזו, וזה אפילו די פשוט. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קודם כל: סידן

מינרל החשוב ביותר עבור גופנו ונחשב למרכיב חיוני עבור בניית עצמות ושיניים. בנוסף, הוא משפר את התקשורת בין השרירים והעצבים, מסייע בתהליך הפרשת הורמונים ומסייע בתהליכי הפירוק של השומנים והחלבונים ובכך מפחית את רמות הכולסטרול בגוף. על מנת להימנע מתופעה של בריחת סידן יש לספק לגוף כמות גבוהה של סידן. ההמלצה עבור אדם בוגר נעה בין 700 מ”ג ל- 1200 מ”ג.

ניתן למצוא סידן במגוון רחב של מאכלים: בזיליקום, אספרגוס, ברוקולי, רוקט, עירית, תרד, כרובית, דלעת, תאנים, חרובים, טחינה, תפוזים קטניות, שקדים, סויה, צנון, גזר, סרדינים ומוצרי חלב. בעת טיפול נקודתי, יש להעדיף מזונות עשירים בסידן אך דלים בזרחן כגון אצות, פטרוזליה, אגוזי לוז, שיבולת שועל, תאנים מיובשות ועוד. 

ויטמין D

תורם לספיגה אפקטיבית של  הסידן בגוף שלנו על ידי הגברת הפרשת חלבונים במעיים, הקושרים אליהם את הסידן ומונעים ממנו לברוח הן דרך הכליות והן דרך מערכת השתן. בנוסף, ויטמין D משתתף בתהליכי הייצור של החלבונים בגוף, כך שהוא תורם בפני עצמו לתהליך הבנייה והשימור של העצמות והשיניים משום שיותר חלבונים מופרשים וגופנו מתפקד טוב יותר.  ויטמין D קיים בדגים, ביצים, פטריות (במיוחד שיטאקי), וכמובן, קרני השמש.

אשלגן

מינרל חיוני אשר ניתן למצוא כמעט בכל ירק, פרי עלה או אגוז. האשלגן אחראי תעבורה תקינה של אותות עצביים הלאה ודואג לשימור תפקודם של השרירים. מחקרים אף מאמתים כי האשלגן מנטרל חומצות בגוף שמטרתן להסיר סידן מהגוף. צריכה של אשלגן מדי יום תוביל לצריכה, עיכול ופיזור נכונים יותר של הסידן בגוף. כאמור, רוב הפירות והירקות מכילים אשלגן: עגבניות, מלפפונים, חסה, שומר, ארטישוק, עלים ירוקים, בננות, תפוזים, פירות יבשים, קטניות, אגוזים ועוד. 

חלבונים

החלבון הוא אב הבנייה של העצם כאשר 30% ממבנה העצם הוא חלבון. כמות גבוהה של חלבונים שומרת על השרירים והעצמות חזקים ואף יכולה למנוע נזקים בעצם עקב נפילות או אימונים אינטנסיביים. חלבון קיים בדגים, פירות יער, עלים ירוקים, סלק, גזר ועוד. כמובן שניתן גם לצרוך תוסף תזונה בנוסף לתזונה. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE