הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברות תעופה מרחבי העולם ביטלו טיסות אל ארה"ב בגלל פריסת טכנולוגיית 5G
ההחלטה הגיעה בעקבות החשש שהאנטנות הסלולריות החדשות ליד כמה שדות תעופה ישבשו ציוד קריטי עבור הטייסים. הצפי הוא לשיבושים באלף טיסות יומיות

חברות תעופה בינלאומיות גדולות משנות או מבטלות טיסות אל ארצות הברית על רקע חוסר הוודאות לגבי הפרעה אפשרית בין שירותי טלפון סלולרי 5G וטכנולוגיות מטוסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מנהל התעופה הפדרלי חושש שהאנטנות הסלולריות החדשות ליד כמה שדות תעופה – ולא המכשירים הניידים של הנוסעים – עלולות לשבש ציוד קריטי במטוסים שנועד להראות לטייסים את המרחק שלהם מהקרקע, שנועד בעיר בזמן נחיתה בתנאי ראות נמוכה.

חברות התעופה אמירייטס, אייר אינדיה, אול ניפון איירוויז, ג'פן איירליינס ולופטהנזה – הכריזו כולם על שינוי בשירות הטיסות שלהם אל ארצות הברית תוך ציון הבעיה.

אמירייטס של איחוד האמירויות, הודיעה כי היא תשהה טיסות לתשע שדות תעופה בארה"ב: בוסטון, שיקגו או'הייר, דאלאס פורט וורת', ג'ורג' בוש שביוסטון, מיאמי, ניוארק, אורלנדו, סן פרנסיסקו וסיאטל. לצד זה, החברה הודיעה כי היא כן תמשיך לבצע טיסות לנמל התעופה JFK, לוס אנג'לס וושינגטון דאלס.

"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם יצרני מטוסים והרשויות הרלוונטיות כדי להקל על החששות התפעוליים, ואנחנו מקווים לחדש את השירותים של בארצות הברית בהקדם האפשרי", נמסר בהודעה מטעם 'אמירייטס'.

חברת התעופה הלאומית של הודו, אייר אינדיה, הודיעה כי היא תפסיק את השירות בין דלהי לסן פרנסיסקו, שיקגו ו-JFK. כמו כן, היא תשהה טיסות ממומבאי לניוארק, אך תמשיך את המסלול לוושינגטון דאלס.

 

 

אול ניפון איירוויז וג'פן איירלינס, שתי חברות התעופה הגדולות ביפן, ביטלו כמה טיסות לארצות הברית המתוכננות להתבצע עם מטוסי בואינג 777, אך יפעילו כמה טיסות באמצעות מטוסי בואינג 787.

חברת התעופה לופטהנזה הגרמנית ביטלה טיסה בין פרנקפורט למיאמי, ואמרה שהיא תחליף מטוסי בואינג 747-8 במטוסי 747-400 בטיסות מפרנקפורט ללוס אנג'לס, שיקגו וסן פרנסיסקו.

דלתא איירליינס מסרה שהיא שוקלת את האפשרות לבצע ביטולים הקשורים למזג האוויר בשל שירות ה-5G החדש בקרבת עשרות שדות תעופה בארה"ב

עוד בעבר, רגולטורי תחבורה חששו מכך שה-5G עלולה להפריע למכשירי מטוסים מסוימים, וקבוצות רבות בתעשיית התעופה הצטרפו לדאגה מכך.

בעקבות החששות, AT&T ו-Verizon הודיעו כי הן יעכבו את הפעלת 5G במגדלים סביב שדות תעופה מסוימים, כאשר השקת הטכנולוגיה האלחוטית ליד שדות תעופה מרכזיים הייתה מתוכננת ליום רביעי.

"אנחנו מתוסכלים מחוסר היכולת של ה-FAA לעשות את מה שכמעט 40 מדינות עשו, כלומר לפורס בבטחה טכנולוגיית 5G מבלי להפריע לשירותי התעופה, ואנחנו מפצירים בה לעשות זאת בזמן", אמר מייגן קטרר, דוברת AT&T.

במכתב שנשלח ביום שלישי לממשל ביידן, מנכ"לים מעשרות חברות תעופה ביקשו לדחות את ההשקה – שגם ככה מתעכבת. חברות תעופה מעריכות שיבוש של 1,000 טיסות ביום בגלל הפרעה אפשרית במדדי גובה המכ"ם. תעשיית הטלקום לא הגיבה למכתב, אך מוקדם יותר אמרה כי החששות אינם מבוססים, מאחר שלא היו בעיות במדינות אחרות שבהן ה-5G כבר נפרס.

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE