הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בארה"ב: נהג טסלה הואשם בהריגה בתאונה הקטלנית בקליפורניה
בן ה-27 ישב מאחורי ההגה כאשר רכב טסלה מודל S לא עצר ברמזור אדום בלוס אנג'לס, והתנגש במכונית אחרת - מה שהביא למותם של שני נוסעים

נהג טסלה שהיה מעורב בתאונה קטלנית בקליפורניה לפני יותר משנתיים, הואשם בשתי סעיפי הריגה – כאשר מדובר באישום הראשון במסגרת נהיגה ברכב אוטומטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת התאונה 

 

האישומים נגד נהג שירות הלימוזינה, קווין ג'ורג' עזיז ריאד בן ה-27, מייצגים כאמור את האישומים הפליליים הראשונים בארצות הברית בגין התאונה הקשה שבה היה מעורב, כאשר עשה שימוש במערכת הנהיגה האוטומטית של טסלה.

על פי החשד, ב-29 בדצמבר 2019 ריאד היה מאוחרי ההגה של רכב טסלה מודל S שנסע מכביש מהיר בפרבר גרנדה של לוס אנג'לס. המכונית לא עצרה באור אדום, ופגעה במוכנית הונדה סיוויק, שם ישבו שני נוסעים – ג'ילברטו אלקרז לופז ומריה גוואדלופה ניבס-לופז, שנהרגו במקום כתוצאה מההתנגשות.

ריאד, ואישה נוספת שישבה לצידו ברכב, נפצעו ואושפזו בבית החולים עם פציעות שאינן מסכנות חיים.

ריאד הכריז כי הוא אינו אשם, והוא כעת משוחרר בערבות בעוד הדיונים בתיקו נמשכים. כמו כן, התובעים במחוז לוס אנג'לס הגישו את האישומים נגד הנהג כבר בחודש אוקטובר, אך הפרטים נחשפו רק בשבוע שעבר.

טסלה עדכנה את תוכנת הטייס האוטומטי שלה כדי לנסות להקשות על הנהגים להשתמש בה לרעה. לדברי החברה, התוכנה ומערכת הנהיגה העצמית אינה מתוחכמת מספיק, ולכן נהגים חייבים לקחת אחריות, לשים לב לכביש ולהיות מוכנים להגיב בכל עת.

בריינט ווקר סמית', פרופסור למשפטים באוניברסיטת קרוליינה הדרומית, אשר חוקר כלי רכב אוטומטיים, אמר כי טסלה עלולה להיות "אשמה פלילית, אזרחית או מוסרית" אם יימצא כי היא העלתה טכנולוגיה מסוכנת על הכביש.

משפחותיהם של לופז וניבס-לופז הגישו תביעות נפרדות נגד טסלה וריאד. הם טענו לרשלנות מצד ריאד, כאשר טענו שיש לו עבירות תנועה רבות. את טסלה הם האשימו במכירת רכבים פגומים שיכולים להאיץ בפתאומיות ושאין להם מערכת בלימת חירום יעילה.

 

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE