הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חתן פרס בראשית לשנת 2022: אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר
קרן פרס בראשית הודיעה שהפרס הוענק לבורלא, יהודי יליד יוון ובנם של ניצולי שואה, בזכות פיתוח החיסון לנגיף הקורונה. בשנתיים האחרונות לא התקיים טקס בירושלים בשל הקורונה, ובשלב זה לא ברור אם בורלא יגיע לישראל בסוף יוני

אלברט בורלא, מנכ"ל ויו"ר ענקית התרופות פייזר, הוכרז כחתן פרס בראשית לשנת 2022, וזאת על רקע פיתוח החיסון לנגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא (צילום: AP)

 

לפי הודעת קרן פרס בראשית, יותר מ-200 אלף איש ב-71 מדינות שונות בחרו בבורלא כמועמד המועדף עליהם לזכות בפרס. 

מצביעים הקרן ציינו כי בורלא "פעל במנהיגות ובנחישות, בייחוד בזכות הנכונות שלו ליטול על עצמו סיכונים גדולים יותר" בתהליך פיתוח החיסון, למשל ההחלטה שלא לקבל סבסוד מהממשל הפדרלי במטרה להימנע מעיכובים בירוקרטיים.

בורלא, יהודי יליד יוון ובנם של ניצולי שואה, הודה לקרן פרס בראשית ואמר: "אני מקבל את הפרס הזה בשם כל הקולגות שלי בפייזר, שענו לקריאה ההיסטורית. גדלתי במשפחה יהודית שמאמינה שהכוח שלנו מתחיל בקשרים שיש לנו עם הקהילה".

 

רוברט קראפט בטקס ב-2019 (צילום: קרן פרס בראשית)

 

פרס בראשית מחלוקת על בסיס שנתי לאנשים "שהערכים שלהם וההישגים שלהם מעניקים השראה לדור הבא של העם היהודי". בעבר, כתב העת הבכיר "טיים" אף כינה את בראשית כ"פרס הנובל היהודי".

בשנה שעברה זכה במאי הסרטים היהודי-אמריקאי סטיבן ספילברג בפרס היוקרתי, ואת מיליון הדולר שקיבל במסגרת הוא פרס הוא תרם ל-10 ארגונים ועמותות הפועלות למען שוויון גזעי וכלכלי ברחבי ארצות הברית.

בין הזוכים הקודמים בפרס ניתן למצוא את ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, בעלי קבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס, רוברט קראפט, הכנר יצחק פרלמן והשחקנית נטלי פורטמן (שהחרימה את הטקס ב-2018 בעקבות התנגדותה לראש ממשלת ישראל דאז, בנימין נתניהו).

למעשה, בשנתיים האחרונות הוחלט שלא לקיים את טקס "בראשית" המסורתי, בשל משבר הקורונה, ובשלב זה לא ברור אם קרן פרס בראשית מתכוונת לקיים את הטקס בחודש יוני הקרוב. עם זאת, בורלא הסביר שהוא "מקווה להגיע לירושלים בקיץ הקרוב".

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE