הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התופעה גוררת חשש": כ-6 אלף כלי נשק נמצאו בתיקים של נוסעים בארה"ב
דו"ח ה-TSA לשנת 2021 חשף כי כמות כלי הנשק שנמצאו בעמדות הבידוק הביטחוני והוחרמו ע"י הסוכנים זינקה ב-35% בתוך שנתיים ועלתה לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז הקמת הארגון לפני שני עשורים

קרוב ל-6,000 אקדחים וכלי נשק נוספים אותרו בתיקים של נוסעים ברחבי ארצות הברית במהלך שנה שעברה, כך נמסר השבוע ממנהל הביטחון בתעבורה (TSA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, ב-2019 - השנה המלאה האחרונה לפני פרוץ משבר הקורונה - ב-TSA סיפרו שמספר כלי הנשק שנמצאו בתיקים והוחרמו עמד על 4,432 - הכמות הגדולה ביותר מאז הקמת ה-TSA בנובמבר 2001 (בתגובה לפיגועי ה-11 בספטמבר).

כעת, כאמור, נקבע שיא חדש כאשר לא פחות מ-5,972 אקדחים וכלי נשק נוספים הוחרמו בעמדות הבידוק של ה-TSA במהלך 2021 - זינוק של 35% בתוך שנתיים. בדומה ל-2019 שבה 87% מכלי הנשק שנמצאו היו טעונים, בשנה שעברה דווח כי 86% מכלי הנשק היו טעונים.

ב-TSA אף מציינים כי הזינוק במספר כלי הנשק שהוחרמו ע"י הסוכנים מעורר דאגה עמוקה מכיוון שסך הנוסעים שטסו בארה"ב בשנה שעברה עדיין נמוך בהשוואה ל-2019: "אני חושב שבהחלט ניתן לומר שהעלייה הזו גוררת חששות בטיחותיים, ביטחוניים ובריאותיים", הסביר דיוויד פקוסקי, מנהל ה-TSA, "מה גורם לתופעה? אני לא יודע לומר בדיוק, אבל לדעתי כמות כלי הנשק שאנחנו תופסים בנמלי התעופה משקפת את מספר כלי הנשק בקרב החברה האמריקאית".

 

נמל התעופה באטלנטה, בו נמצאו יותר מ-500 אקדחים בשנה שעברה (צילום: Shutterstock)

 

לפי נתוני ה-TSA, נמל התעופה הבינלאומי באטלנטה - אחד מנמלי התעופה העמוסים בעולם - דורג בראש הרשימה עם 507 כלי נשק שהוחרמו ע"י סוכני ה-TSA במהלך שנה שעברה. לשם השוואה, 323 כלי נשק הוחרמו בנמל התעופה ב-2019.

אחת התקריות הזכורות ביותר באטלנטה אירעה בחודש נובמבר האחרון, כאשר סוכן TSA מצא אקדח טעון בתיק של נוסע. אותו נוסע לחץ על ההדק בטעות וגרם לבהלה גדולה: "תקרית זו ממחישה מדוע כלי נשק טעונים הם כ"כ מסוכנים", הסביר פקוסקי.

 

 

במקום השני דורג נמל התעופה הבינלאומי בדאלאס (317 כלי נשק שהוחרמו), ואחריו יוסטון (245), פיניקס (196), נאשוויל (163), דנבר (141), פורט לודרדייל (128), אורלנדו (124), ניו אורלינס (119) וסולט לייק סיטי (115).

"כל מי שמגיע לעמדת הבידוק הביטחוני עם אקדח או כלי נשק אחר צריך לדעת כמה דברים", המשיך פקוסקי, "בראש ובראשונה, יקח לאותו נוסע זמן רב על מנת להשלים את הבדיקה ביטחונית. דבר שני, נזעיק את רשויות החוק בעיר בהתאם לחוקים המקומיים. אם לא די בכך, אנחנו ב-TSA נטיל קנס בגובה 13,910 דולר על אותו נוסע".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE