הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהל מחלקת בריאות בפלורידה הוצא לחופשה – לאחר שתקף את שיעור החיסונים ה"פתטי" של הצוות
ד"ר ראול פינו שלח מיילים בהם גינה את אחוז המתחסנים, העומד על 13.55, ואמר כי מדובר בחוסר אחריות. המחלקה הגיבה: "ההחלטה להתחסן היא אישית – ולא בכפייה"

פקיד בריאות בכיר מפלורידה הוצא לחופשה מנהלית לאחר שעודד את העובדים לקבל חיסון נגד הקורונה, תוך לעג לשיעור החיסונים ה"פתטי" שלהם – כך מסרו היום (רביעי) גורמים רשמיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"א ראול פינו, מנהל מחלקת הבריאות במחוז אורנג' (צילום: איי.פי)

 

ד"ר ראול פינו, מנהל מחלקת הבריאות של פלורידה במחוז אורנג', הוצא לחופשה בתשלום לאחר שב-4 בינואר שלח דואר אלקטרוני לעובדים, שם גינה את חוסר המאמץ שלהם להתגונן נגד הנגיף. כך אישרו פקידי הסוכנות ל'הניו יורק פוסט'.

"אני מצטער, אבל בשלב זה, בהיעדר סיבות סבירות ואמיתיות, זה חסר אחריות לא להתחסן": כתב פינו בהודעת המייל. "אנחנו נמצאים בזה כבר שנתיים, היינו הראשונים שנתנו חיסונים להמונים, עשינו יותר מ-300,000, ואנחנו אפילו לא ב-50 אחוזים. פתטי".

מתוך 568 עובדי מחלקת מחוז אורנג', רק 77 חוסנו באופן מלא, כולל זריקת בוסטר – כתב ד"ר פינו. זה שווה לשיעור חיסונים "סופר נמוך" של 13.55 אחוזים. עוד 219 אחרים קיבלו שתי מנות של החיסון, בעוד ש-34 עובדים קיבלו רק מנה אחת.

עם שיעורי החיסונים הנמוכים הללו, פינו אמר שעובדים "צריכים לצפות שרבים מאיתנו יחלו", ועלולים להדבקים את השפחות שלהם ואת הלקוחות.

 

רק 13.55% מעובדי המחלקה התחסנו (צילום: Getty Images)

 

"קשה לי להבין איך אנחנו יכולים להיות חלק ממחלקת בריאות הציבור, ולא לתרגל את זה! הסיבות יכולות להיות רבות, אבל כל כך הרבה מאיתנו?", הוסיף ד"ר פינו.

משרד הבריאות של פלורידה אישר שפינו אכן הוצא לחופשה, והסביר את המהלך: "מכיוון שההחלטה להתחסן היא בחירה רפואית אישית, שאמורה להיעשות ללא כפייה או חובות של מעסיקים, העובד המדובר הוכנס לחופשה מנהלית". כמו כן, המחלקה בוחנת אם ד"ר פינו "הפר חוק כלשהו" עם המסר שהעביר לעובדים.

"המחלקה מחויבים לקיים את כל החוקים, לרבות האיסור של חובות על חיסונים לעובדי ממשלה, ותנקוט בפעולה מתאימה ברגע שייוועד מידע נוסף", נמסר בהצהרה.

ד"ר פינו, בן 58, סירב להגיב לנושא. הוא היה פנים מוכרות לציבור במרכז הבריאות של פלורידה, והופיע ביותר מ-150 תדרוכים לעיתונות מאז החלה המגפה במרץ 2020, כולל כמה עם ראש עיריית מחוז אורנג', ג'רי דמינגס – אשר רק ביום שלישי הכריז כי נדבק בקורונה על אף שהוא מחוסן במלואו.

יותר מ-13.7 מיליון תושבים בפלורידה מחוסנים במלואם, כלומר 66 אחוזים מאוכלוסיית המדינה – כך על פי נתונים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE