הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נציג רפובליקני לשעבר: אם דה-סנטיס ייבחר לנשיאות – הוא יהיה מסוכן יותר מטראמפ
דיוויד ג'ולי, שעזב את המפלגה לפני כשלוש שנים, תקף את מושל פלורידה כמי שמוליך שולל את התושבים במסווה של דמוקרטיה ואמר: "הוא יותר פיקח, יותר מסתורי"

הנציג הרפובליקני לשעבר, דיוויד ג'ולי מפלורידה, אמר כי אין לו ספק שמושל המדינה רון דה-סנטיס יהיה "הרבה יותר מסוכן" מדונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

"הוא יותר פיקח. הוא יותר מסתורי. ואין לו את המלכודות שיש לדונלד טראמפ", אמר ג'ולי, שעזב את המפלגה הרפובליקנית בשנת 2018, לרשת MSNBC במהלך דיון על המתיחות הגוברת בין טראמפ לדה-סנטיס על רקע התמודדות פוטנציאלית של שניהם על ראשות המפלגה לקראת בחירות 2024.

לדבריו של ג'ולי, דה-סנטיס השתמש בטראמפ כדי לזכות בתפקיד מושל פלורידה לפני שהחליט לצאת מהצל של הנשיא לשעבר, והוא יתמודד לנשיאות בשנת 2024 "על הרעיון הזה של המדינה החופשית פלורידה".

המחוקק לשעבר הסביר למה הרעיון הזה של המושל הוא שגוי: "פלורידה היא לא חופשית אם הילדים שלכם לא יכולים להיחשף לתוכנית הלימודים המלאה, שתהפוך אותם לתלמידים חכמים ומשכילים יותר. פלורידה אינה חופשית אם אינך יכול לקבל בדיקה או טיפול לקורונה. פלורידה אינה חופשית אם אין לך גישה לקלפי".

"פלורידה אינה חופשית. זה נרטיב שרון דה-סנטיס מוכר בהצלחה רבה, וזה מה שהופך אותו למסוכן", הוסיף ג'ולי. "זה נרטיב החופש של דה-סנטיס. הוא בועט כעת בדמוקרטיה עבור תושבי פלורידה, והוא יעשה זאת בהצלחה על הבמה הלאומית אם יגיע לבית הלבן".

 

 

לפני כחמישה ימים פורסם המועמדת הדמוקרטית לתפקיד מושלת פלורידה, ניקי פריד – אשר מכהנת כנציבת החקלאות במדינה, השוותה את דה-סנטיס לאדולף היטלר.

בראיון בפודקאסט של NPR שפורסם ביום שישי, פריד נשאלה על התבטאות שהביעה בעבר, כאשר קראה למושל הרפובליקני "דיקטטור סמכותני". בתגובה, המועמדת הדמוקרטית אמרה למראיינת מליסה רוס: "הוא עושה כל מה שאפשר כדי לקחת את השלטון מהממשלות המקומיות, לוקח מאנשים את היכולת למחות, מקשה על ההצבעה, מדבר על, את יודעת, איסור על ספרים".

"זה מה שדיקטטורים עושים. במקום להקשיב ולנסות למשול עם העם, הוא מנסה לשלוט בעם, ואת יודעת, אני מצטערת, הייתי סטודנטית להיסטוריה. ראיתי את עלייתו של היטלר", הוסיפה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE