הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה עדיף, הליכה או ריצה? התשובה החד משמעית שתמיד רציתם לדעת
שתיהן פעילויות ידועות במגוון רחב של יתרונות בריאותיים, הן מחזקות את הגוף, מפחיתות מתח, תורמות למצב רוח טוב יותר, שורפות שומנים, ועוד. אך מה באמת עדיף? מה מחטב יותר? אל דאגה, באנו לעשות סדר, ויש לנו את כל התשובות

כיום זה ברור לכולם, פעילות גופנית היא הכרח של ממש. בטח בעידן בו אנו יושבים המון שעות במהלך היום. ישיבה מרובה לא רק פוגעת בגוף, אלא גם במצב הרוח. לכן, ההמלצה היא לשלב פעילות במהלך היום, על מנת לאזן את הגוף, לרומם את מצב הרוח, להרגיש טוב יותר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז אחת ולתמיד, ריצה או הליכה?

רופאים רבים ממליצים דווקא על הליכה, בעיקר כי היא לא מאיימת, נגישה יותר, ועדיפה על ישיבה ממושכת. למעשה, מחקרים חדשים אף הוכיחו כי פעילות גופנית מתונה וממושכת, הינה עדיפה ויעילה יותר על פני פעילות גופנית אינטנסיבית וקצרה. שילוב של הליכה מספר פעמים בשבוע אף יכול להפחית באופן ניכר את הסיכון ללחץ דם גבוה ומחלות לב.

מחקר אחר, אשר חקר את השפעותה הליכה בקרב מטופלי כימותרפיה מצא כי הליכה של שש שעות בשבוע, בקצב של 4 קמ״ש, מיקסם את תוחלת החיים שלהם בחמישים אחוזים. עם זאת, בריצה, אין מה לעשות, נשרוף יותר קלוריות. למעשה, 50% יותר. לכן, התשובה צריכה להיות, קודם כל, לפי מה שאתם מחפשים ורוצים להשיג.

לסיכום, התשובה הינה אינדיבידואלית ומשתנה בין אדם לאדם. במידה וחשוב לכם יותר לשפר את הבריאות, תבחרו דווקא בהליכה. לעומת זאת, אם המטרה המרכזית שלכם כעת היא להוריד במשקל, תבחרו בריצה. כך או אחרת, חשוב לשמור על איזון, להקשיב לגוף, ולשלב עם הפעילות תזונה נכונה ומאוזנת. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE