הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיסול ממוקד? "הדמוקרטים זוממים להגיש כתב אישום נגד טראמפ על מהומות ה-6 בינואר כדי למנוע ממנו לרוץ ב-2024"
מצבה של המפלגה הדמוקרטית קשה ביותר, הן ברמת הסקרים והן ברמת היכולת לספק מועמד ראוי שיחליף את ביידן ב-2024, לכן כרגע משרד המשפטים, הנתון לשליטתם עומל על הניסיון להגיש כתב אישום נגד טראמפ ב-2024, בניסיון למנוע ממנו לרוץ שוב

הדמוקרטים בסנאט זוממים שהתובע הכללי מריק גרלנד יעמיד לדין את דונלד טראמפ על מהומות ה-6 בינואר בניסיון למנוע ממנו להתמודד לנשיאות ב-2024.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמה מחוקקים דמוקרטים מאמינים שיש "סיכוי טוב" שמשרד המשפטים יפעל כדי להעמיד לדין את טראמפ, ולהוציא אותו מהמירוץ עוד לפני שהקמפיין שלו יוכל להתחיל.

המהלך מתוכנן למרות שאין ראיות לכך שטראמפ (בניגוד לסוכנים פדרליים מסוימים) תיזמר או עודד את הפשיטה ב-6 בינואר על הקפיטול.

"יש להם את כל העדויות העומדות לרשותם", טען הסנאטור טים קיין (D-VA), וטען כי "חוקים פדרליים יופעלו" בניסיון לכאורה של טראמפ לעצור את אישור הבחירות.

הסנאטור שרוד בראון (D-OH) טען שיש "הרבה ראיות לכך שהוא היה שותף" בהדלקת המהומה ב-6 בינואר.

"אני חושב שכל מי שהוכח שהיה לו תפקיד בתכנון [ה-6 בינואר] צריך לעמוד לדין, לא רק האנשים שפרצו פנימה וניפצו את החלון במשרד שלי ואחרים", אמר בראון.

עם זאת, כמה דמוקרטים אמרו שכל העמדה לדין של טראמפ עלולה לפגוע אם יצליח להשתחרר ממנה.

"אם אתה לוחץ על ההדק הזה, אתה צריך לוודא שאתה לא מפספס, כי זה אחד שאם אתה מפספס זה בעצם מאשש את ההתנהלות שלו", אמר סנטור אחד ל-The Hill.

הניסיון מהווה אינדיקציה נוספת לעמדה הלא טובה במיוחד שהדמוקרטים מוצאים את עצמם כשהם רחוקים שנתיים משנת הבחירות הבאה לנשיאות.

ספקות עצומים עדיין מסתחררים בשאלה האם ג'ו ביידן, שדירוג האישור שלו בציבור ירד לשפל חדש, יהיה כשיר פיזית ומנטלית לרוץ שוב ב-2024.

עם זאת, המחליף הפוטנציאלי שלו, קמאלה האריס, אפילו יותר לא פופולרי.

הייאוש כל כך ברור שהחלו להסתובב דיווחים על כך שהילרי קלינטון הנתבעת על ידי הציבור האמריקני עלולה לזרוק את הכובע שלה לזירה שוב.

בין אם טראמפ או מישהו אחר יקח את הטיקט הרפובליקני ב-2024, הרפובליקנים יוכלו להאשים רק את עצמם אם לא יספקו מועמד תחרותי במיוחד לבחירות הללו.

 

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE