הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנה לכהונת ביידן: שיעור התמיכה בנשיא ארצות הברית ממשיך לרדת
רק 43% ממשיבי הסקר של סוכנות הידיעות AP סיפרו שהם שבעי רצון מאופן התנהלותו של הנשיא האמריקאי, וזאת בהשוואה ל-56% שסיפרו שאינם מרוצים מהממשל. רק כרבע מהאמריקאים סבורים שביידן צריך להתמודד על קדנציה נוספת ב-2024

הנשיא ביידן מציין היום (חמישי) בדיוק שנה מאז כניסתו לבית הלבן לאחר הניצחון בבחירות 2020, אך סקר חדש שפורסם השבוע מצביע על כך שהנשיא זוכה לשיעור תמיכה נמוך למדי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן (צילום: AP)

 

בסקר שפורסם ע"י סוכנות הידיעות AP, רק 43% טענו שהם מרוצים מהאופן שבו הנשיא ביידן מנהל את ארצות הברית. לעומת זאת, 56% מהמשיבים סיפרו שהם אינם שבעי רצון מאופן התנהלותו של ביידן.

אומנם נותרו כשנתיים עד הפריימריז של מפלגתו, אך נכון להיום רק כרבע מהעם האמריקאי - כ-28% בלבד - מעוניינים שביידן יתמודד על קדנציה נוספת בבית הלבן. בקרב משיבי הסקר שהזדהו כתומכי המפלגה הדמוקרטית, פחות מחצי - רק 48% - סבורים שביידן צריך להתמודד על כהונה נוספת.

לשם השוואה, לפני כחצי שנה - ביולי 2021 - אותו סקר של AP מצא כי שיעור התמיכה בנשיא עומד על 59%. נתון זה צנח ל-50% בחודש ספטמבר, בעיקר על רקע הנסיגה הכאוטית וקטלנית מאפגניסטן.

 

שיעור התמיכה הכללי בנשיא ביידן, מאז כניסתו לתפקיד בשנה שעברה ועד היום (צילום: AP)

 

במהלך הקמפיין לנשיאות, ביידן התחייב לטפל במגפת הקורונה ולהתייחס למשבר העולמי בצורה שונה לחלוטין מקודמו בתפקיד. אך תחלואת הקורונה זינקה בחודשים האחרונים, בייחוד לקראת סוף 2021 כאשר הווריאנט 'אומיקרון' החל להתפשט בעולם.

באותו סקר של AP מיולי, 66% מהמשיבים אמרו שהם שבעי רצון מהאופן שבו הנשיא מטפל במשבר הבריאותי. בדומה לשיעור התמיכה הכללי, נתון זה צנח ל-57% בדצמבר ובסקר האחרון שפורסם השבוע ל-45% בלבד.

אם לא די בכך, מהסקר עולה כי המשבר הכלכלי החמור גם מוביל לירידה משמעותית בשיעור התמיכה בנשיא. רק 37% מהמשיבים אמרו שהם מרוצים מהמדיניות הכלכלית של הנשיא.

כאשר הוכרז כמנצח בבחירות, ביידן התחייב "להיות הנשיא של כל האמריקאים, לא רק מי שהצביע עבורי". בפועל, רק 16% מהמשתתפים בסקר סיפרו כי לדעתם העם האמריקאי מאוחד יותר כיום, ואילו 43% סיפרו כי העם האמריקאי מפולג יותר היום מאשר לפני שנה.

 

הנשיא ביידן, אתמול במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן (צילום: AP)

 

מבחינת הישגים, בממשל ביידן יכולים להצביע על שתי חקיקות מרכזיות שאושרו בקונגרס - חקיקת החירום על סך 1.9 טריליון דולר (שאושרה במרץ והביאה לשליחת צ'קים בגובה 1,400 דולר לתושבים) וחקיקת התשתיות על סך 1.2 טריליון דולר. עם זאת, בממשל לא הצליחו לאשר מספר חקיקות גדולות נוספות, לרבות רפורמת הבחירות.

ולמרות זאת, שיעור התמיכה הכללי בנשיא - כאמור, 43% - עדיין גבוה יותר מאשר שיעור התמיכה הכללי שקיבל הנשיא לשעבר טראמפ בסקר AP שנערך בפברואר 2018, 13 חודשים לאחר כניסתו לבית הלבן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE