הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה: "ביטקוין זו פרמידית הונאה - נאסור שימוש במטבעות קרפיטו"
לאחר שסין אסרה לחלוטין על שימוש וכריית מטבעות קריפטו, עתה נראה כי גם רוסיה מאמצת מדיניות דומה ואף טוענת כי מדובר בהונאת פונזי בסגנון פירמידה

כמו ממשלות רבות, גם לרגולטורים הפיננסיים הרוסיים הייתה מערכת יחסים מסובכת עם מטבעות קריפטוגרפיים. עוד באוקטובר, מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין שיבח את מטבעות הקריפטו ככלי אפשרי לסייע בפירוק המערכת הפיננסית העולמית מבוססת הדולר. אך זה לא מנע מרוסיה לאסור את השימוש במטבעות קריפטוגרפיים לתשלום. ועכשיו הרגולטורים הפיננסיים במדינה דוחפים לאיסור בסגנון סין על כריית קריפטו, דבר שעלול לשבש את הרשת הבינלאומית התומכת במטבעות קריפטוגרפיים פופולריים כמו ביטקוין ואתריום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בדו"ח שפורסם ביום חמישי, הבנק המרכזי הרוסי קרא לאיסור מלא על קריפטו. הממצאים הוצגו במהלך מסיבת עיתונאים מקוונת בראשות אליזבטה דנילובה, מנהלת המחלקה ליציבות פיננסית של הבנק של רוסיה.

הדו"ח טען שמטבעות קריפטוגרפיים הפכו לכר נרחב לפעילויות לא חוקיות כמו הונאה (במערב, הם הפכו קשורים קשר הדוק למתקפות כופר).

בגלל זה, רוסיה זקוקה לחוקים חדשים שיאסרו למעשה כל פעילות הקשורה לקריפטו במדינה.

האיסור הזה צריך לחול על בורסות, מסחר בלא דלפק, ומסחר עמית לעמית, נכתב בדו"ח.

הבנק, לפיכך, מציע שרוסיה זקוקה לחוקים ולתקנות חדשים שאוסרים למעשה כל פעילות הקשורה לקריפטו במדינה. בפרט, יש לאסור הנפקת מטבעות קריפטוגרפיים וארגון תפוצתו ברוסיה.

האיסור צריך לחול על בורסות, דסקי מסחר פלטפורמות עמית לעמית.

אין לאפשר למשקיעים מוסדיים רוסיים להשקיע בנכסי קריפטו ואין להשתמש בארגונים פיננסיים או בתשתית רוסית לצורך עסקאות במטבעות קריפטוגרפיים, ויש לאכוף בצורה אגרסיבית יותר את האיסור הקיים על תשלומי קריפטו.

אבל הנושא הגדול ביותר שהודגש בדו"ח הוא הכרייה אשר שגשגה ברחבי רוסיה בשנים האחרונות.

נכון לעכשיו, רוסיה היא השחקנית השלישית בגודלה בכריית ביטקוין, אחרי ארה"ב והרפובליקה הסובייטית לשעבר קזחסטן.

אבל, כפי שמציין רויטרס, כורים בקזחסטן חיפשו שטחי מרעה ירוקים יותר מאז תחילת סבב התסיסה האחרון.

הדו"ח של RCB טען שהתפשטות פעולות הכרייה ברחבי רוסיה יצרה בעיות בצריכת האנרגיה. בגלל זה "הפתרון הטוב ביותר הוא להכניס איסור על כריית מטבעות קריפטוגרפיים ברוסיה".

הדו"ח לא רק שאפיין את הקריפטו כתוכנית פונזי מתוחכמת (בה צמיחת המחירים מונעת על ידי משיכת משקיעים חדשים בצורה דמוית פירמידה), הוא גם טען שהקריפטו מהווה איום על "הריבונות" של המדיניות המוניטרית של רוסיה.

עוד בספטמבר, סין הגבירה את התקפתה נגד מטבעות קריפטוגרפיים עם איסור גורף על כל עסקאות קריפטו וכרייה.

החדשות הביאו לפגיעה לזמן קצר במחירי הביטקוין והקריפטו.

רוסיה גם הולכת בדרכה של סין בדרך חשובה נוספת: הבנק המרכזי הרוסי עובד על "רובל דיגיטלי", מטבע דיגיטלי המגובה על ידי הבנק המרכזי.

הדו"ח מצא כי מטבעות קריפטוגרפיים הם הפכפכים ונעשה בהם שימוש נרחב בפעילויות לא חוקיות כמו הונאה.

רוסיה כבר אסרה על שימוש במטבעות קריפטוגרפיים לתשלומים.

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE