הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי שנתיים עם שלושה מקרי קורונה בלבד – מדינת איים נכנסה לסגר ראשון
קיריבטי, השוכנת באוקיינוס השקט, הייתה עד כה אחת המדינות היחידות שהצליחו לבודד עצמה מהמגפה. אך עשרות נוסעים שנחתו בבירה אומתו לנגיף – והממשלה נקטה מיידית באמצעי זהירות

מדינת האיים קיריבטי, הנמצאת באוקיינוס השקט, נכנסה לסגר ראשון מאז החלה מגפת הקורונה לפני שנתיים – זאת לאחר שעשרות נוסעים בטיסה בינלאומית שנחתה במדינה נמצאו חיוביים לנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קיריבטי (צילום: Shutterstock)

 

בהצהרה שפורסמה בחשבון הפייסבוק הרשמי, ממשלת קיריבטי אישרה כי 34 מתוך 54 נוסעים בטיסה שהגיעה מפיג'י ב-14 בינואר, כולם נמצאו חיוביים לווירוס. הרשויות "נקטו בכל אמצעי הזהירות" והכניסו את כל הנוסעים לסגר בבירת המדינה, טאראווה.

בקיריבטי חיים 122,391 בני אדם בלבד, ועד כה זוהו רק שלושה מקרים. ההצלחה בהישמרות מפני המגפה נבעה בעיקר בזכות ההנחיות הקפדניות בתהליך הכניסה לאי, שבידדו את המדינה מהמגפה.

הממשלה במדינה, כאמור, הודיעה כי על סגר של 24 שעות בעיר הבירה, והעיירה הסמוכה בייטו. על פי ההנחיות, התושבים חייבים להישאר בביתם, אלא אם הם עובדים בעבודה חיונית, אם הם צריכים לקבל שירותי חירום או לקנות מזון ומוצרים חיוניים אחרים.

כמו כן, לא יתקיימו שירותי תחבורה ציבורית, מפגשים חברתיים ייאסרו, וכל הברים ומועדוני הלילה יישארו סגורים. קיריבטי מחייבת את כל התושבים לעטות מסכות במרחבים ציבוריים, כולל בתחבורה ציבורית. נוסף על כך, ישנו עוצר מהשעה 10:00 בערב ועד 5:00 בבוקר, והמפגשים החברתיים מוגבלים ל-10 בני אדם.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE