הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה תאסור על מורים לשוחח עם התלמידים על זהות מגדרית ומינית
על פי המחוקקים, הצעת החוק נועדה להגן על הזכות של ההורים להחליט כיצד לחנך את הילדים שלהם. המבקרים תוקפים: "זה יהרוג את הילדים"

פלורידה העבירה מוקדם יותר השבוע הצעת חוק שנועדה למנוע את הדיון על זהות מגדרית ומינית בכיתות בתי הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: איי.פי)

 

הצעת חוק זכויות ההורים בחינוך, שהוצעה על ידי חברת ועד הבית בפלורידה ביום חמישי, "עוסקת בהגנה על האחריות הכי מדהימה שיכולה להיות לאדם: להיות הורה", אמר נציג המדינה, ג'ו הארדינג, שהציג את הצעת החוק.

החקיקה, שהתומכים מכנים אותה הצעת חוק "אל תגיד הומו", אומרת שהורים יכולים לנקוט בצעדים משפטיים נגד מחוז בית הספר, אם המורים משוחחים עם התלמידים על נושאי LGBTQ – כמו זהות מגדרית ומינים, שאינם נופלים תחת "התאמת גיל או התאמה התפתחותית".

על פי ההצעה, החוק מגן על "זכותו הבסיסית של הורה לקבל החלטות בנוגע לגידול ושליטה על ילדיו".

פעילי קהילת הלהט"ב ותומכים התנגדו להצעת החוק, ואמרו שאם תעבור היא תיצור חסמים נוספים עבור תלמידים מהקהילה.

פרויקט טרבור, למשל, עמותה המוקדשת למניעת התאבדויות בקרב נוער להטב", אמר בדו"ח שפורסם בחודש אוגוסט האחרון כי בתי ספר יכולים למלא תפקיד משמעותי בתמיכה באותו נוער. לסטודנטים שלמדו על בעיות בפניהם מתמודדת הקהילה, היו "סיכויים נמוכים ב-23%" לדווח על ניסיון התאבדות.

"הצעת החוק הוז תמחק תלמידים מקהילת הלהט"ב ברחבי פלורידה, ותאלץ רבים לחזור לארון על ידי שיטור זהותם והשתקת דיונים חשובים על הנושאים איתם הם מתמודדים", אמר סם איימס, מנהל ענייני הסברה וממשל בפרויקט טרבטר. "לתלמידי להט"ב מגיע שההיסטוריה והחוויות שלהם יבואו לידי ביטוי בחינוך, בדיוק כמו בני גילם".

צ'סטון בוטיג'יג, פעיל זכויות להט"ב ובעלו של שר התחבורה פיט בוטג'יג, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זה יהרוג ילדים, רון דה-סנטיס. באופן מכוון, אתה הופך את המדינה שלך למקום שבו לילדים מקהילת הלהט"ב יהיה קשה יותר לשרוד".

הארגון 'שוויון בפלורידה', הפועל לקידום זכויות קהילת הלהט"ב במדינה, אמר: "אנחנו הורים, תלמידים ומורים. אנחנו האחים והאחיות שלכם. שיחה עלינו היא לא משהו מסוכן שצריך להיות להיאסר".

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE