הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מד האמון העולמי: האזרחים לא סומכים על הממשלה והתקשורת
הדו"ח השנתי, שנבחן בכ-30 מדינות ברחבי העולם, מצא ירידה גדולה באמון של הציבור בממשלות ובמוסדות השונים. "מאמינים שהתקשורת מנסה להטעות אנשים בכוונה"

מד האמון של חברת הייעוץ אדלמן חושף כי רמת האמון העולמית של אזרחים בממשל ובתקשורת נמצא בירידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה במישיגן, אפריל 2020 (צילום: דטריוט ניוז)

 

סקר מקוון שנתי שנערך ב-28 מדינות ברחבי העולם, ונענה על ידי יותר מ-36,000 בני אדם, מצא שחוסר האמון במוסדות הפוליטיים ירד במהלך שנת 2021.

בין הממצאים המרכזיים של הדו"ח היה האמון הכולל הנמוך במנהיגי העולם ובמוסדות התקשורת, כאשר 67% מהנשאלים אמרו שהם מודאגים מכך שעיתונאים וכתבים "ניסו להטעות אנשים בכוונה על ידי אמירת דברים שהם יודעים שהם כוזבים או הגזמות גסות". הנתונים היו דומים עם 66 אחוזים ו-63 אחוזים עבור מנהיגי ממשלה ועסקים, בהתאמה.

התוצאות הללו מגיעות כאשר רוב מדינות העולם נאבקות על מנת להכיל את נגיף הקורונה, שהתפרץ לפני שנתיים, בדרגות שונות של הצלחה. גרסת האומיקרון, שזוהתה לראשונה בנובמבר 2021, התפשטה במהירות ברחבי העולם והעלתה את הממוצע השבועי של מאומתים חדשים ל-3.5 מיליון איש – מה שיצר רגרסיה בחיי האזרחים.

רוב משתתפי הסקר האמינו שמוסדות, כולל עסקים, ממשלות, ארגונים לא ממשלתיים ותקשורת, לא מצליחים להגיב לדאגות הבריאות והבטיחות הציבוריות של מגפת הקורונה.

בעולם, הפחדים החברתיים הגדולים ביותר היו אובדן מקומות העבודה (85%), שינויי האקלים (75%), והאקרים והתקפות סייבר (71%).

בארצות הברית, קיימת תהום פוליטית ברורה בין הדמוקרטים לרפובליקנים. מדד האמון של אדלמן, המודד את אחוז האמון הממוצע בארגונים לא ממשלתיים, עסקים, ממשלה ותקשורת, עמד על 55 אחוז לדמוקרטים ו-35 אחוזים לרפובליקנים.

למרות שהעובדה הציבור הופך לסקפטי יותר ויותר, כאשר 59 אחוזים מהנשאלים ענו שהם נוטים לחוסר אמון במידע עד שהם רואים עדות, אזרחים במדינות מסוימות דיווחו על רמות אמון נמוכות יותר מאחרות.

מדינות דמוקרטיות בחרבי העולם חוו עלייה בחוסר האמון בשנת 2021, כאשר חמש המדינות עם הצניחה הגדולה ביותר הן גרמניה (-7), אוסטרליה (-6), הולנד (-6), קוריאה הדרומית (-5), וארצות הברית (-5). באופן משמעותי, פער האמון בין בעלי הכנסה גבוהה לבעלי הכנסה נמוכה גדל ל-15 נקודות, לעומת 6 נקודות ב-2012.

הדו"ח ציין כי הירידה בחוסר האמון מאיים על היציבות החברתית. "הממשלה והתקשורת מזינות את מעגל הפילוג והדיסאינפורמציה", נכתב, מה שגורם לארגונים לא ממשלתיים ולעסקים להרגיש לחוצים אל מול "ההתמודדות עם בעיות חברתיות מעבר ליכולות שלהם", מה שמוביל לחוסר אמון כללי גדול יותר גם במוסדות הללו.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE